Bukefalos 28 år!

Behandlad led -varm efter vistelse i rasthage

Mattsson

Trådstartare
För 2 veckor sedan blev min häst behandlad för inflammation i has och glidled VB. Först var det boxvila och därefter har hon gått i liten rasthage. Ska egentligen börja rida henne nu, men tvekar eftersom hon är varm där hon blivit behandlad. På morgonen när hon stått i boxen under natten är allt ok, men när jag kommer på em efter att hon gått i rasthage så är hon varm precis där de rakat och sprutat henne. Ingen feber och ingen svullnad, men värme. Försökte få tag i vet. idag för rådfrågning, men hon var ledig både idag och i morgon. Ska därför fortsätta med skritt för hand och rasthage tills på måndag när vet. är tillbaks. Vad tror ni om detta? Min uppenbara tanke är ju att behandlingen inte har lyckats och att hon fortfarande är inflammerad..... Har ett bokat återbesök 22/5, men vill gärna få lite input från er på Buke.
 
Sv: Behandlad led -varm efter vistelse i rasthage

Jag gör samma tolkning som, dvs att värmen är en inflammation. Men försök få tag i vet igen, men jag skulle inte sätta i gång hästen innan jag pratat med vet.
 
Sv: Behandlad led -varm efter vistelse i rasthage

Tack för svaret! Nej, jag fortsätter som nu tills jag pratat med vet.
 

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 959
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 261
Senast: Karminnie
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 198
Senast: Liten
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
5 818
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp