Bukefalos 28 år!

Behöver hjälp angående tävlingsanmälan!

D

Diotima

Hej!
Jag är sjutton år och har en tysk ridponny på 10 år. Han är inte slutmätt än (men ligger på ca 146cm), och ingen av oss har licens än (har ansökt nyligen) men jag har grönt kort. Jag vill anmäla mig till några lätta hopp-, dressyr- eller fälttävlansklasser, men jag vet inte vad jag får anmäla mig till på TDB.

Den enda tävlingen som ligger på klubbnivå den här månaden i mitt distrikt har följande beskrivning: "Allmänt Intryck Unga hästar 4 år 2007" och "Ridhäst avd. B". Får jag starta i den klassen?

MYCKET tacksam för svar,
Cornelia + Komet
 
Sv: Behöver hjälp angående tävlingsanmälan!

lokala tävlingar är de som är enklast, förutom klubb tävlingar dvs.
du behöver lokal ryttarlicens och grönt kort. hästen behöver pass och vaccinations intyg (+ mät intyg för ponny).
sök på tdb på lokala tävlingar så ser du vilka tävlingar som är i närheten och välj en som kan passa dig. avdelning b är clear round, dvs utom tävlan med man får rosett för godkänd runda (hopp= felfri och dressyr över 60% har jag för mig). och kan vara bra som första tävling då du inte behöver bry dig om annat än din väg och att rida så bra som möjligt.

klubb tävlingar har jag ingen koll på alls, men du kan ju alltid ringa klubben och fråga.
 
Sv: Behöver hjälp angående tävlingsanmälan!

lokala tävlingar är de som är enklast, förutom klubb tävlingar dvs.
du behöver lokal ryttarlicens och grönt kort. hästen behöver pass och vaccinations intyg (+ mät intyg för ponny).
sök på tdb på lokala tävlingar så ser du vilka tävlingar som är i närheten och välj en som kan passa dig. avdelning b är clear round, dvs utom tävlan med man får rosett för godkänd runda (hopp= felfri och dressyr över 60% har jag för mig). och kan vara bra som första tävling då du inte behöver bry dig om annat än din väg och att rida så bra som möjligt.

klubb tävlingar har jag ingen koll på alls, men du kan ju alltid ringa klubben och fråga.

Avdelning B brukar ridas med bedömning A, ekipage med lika antal fel blir lika placerade. Det brukar ju innebära att alla som rider felfritt får en blå-gul rosett, men om ingen är felfri är det t.ex. alla med fyra fel som vinner.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp