Behöver hjälp! Chef som ljuger

rubytoo

Trådstartare
Ja chefen ljuger om både utbildning på sina anställda och hur de fungerar i arbete.

Det är rena lögner hur går man tillväga?

Får chefen ljuga i en avtalsförhandling?
 
Sv: Behöver hjälp! Chef som ljuger

Jag tycker infon är för dålig för att svara egentligen men jag ser det som så att en person i arbetslivet har en kvalitativ och en kvantitativ sida. Det ena går att bevisa tex utbildningar, sjukfrånvaro, arbetstid, resultat i vissa fall etc.
Det andra hur man fungerar med arbetet och arbetskamrater ochresultat i andra fall är svårare eftersom det är en sak som ska bedömas.
Min lilla tid som chef har lärt mig att i det sista fallet stämmer inte alls bedömningarna överens.
Ljuga får man inte men bedöma utifrån mitt eget huvud? Ja tack.
 
Sv: Behöver hjälp! Chef som ljuger

Ljuga om en medarbetares utbildning som chefen vet om, hävdar att medarbetaren inte har någon utbildning inom området. Betyg finns och är visade för chefen tidigare.

Ljuga om vad som sagts på ett medarbetar samtal där vittne var närvarande. Ingen kritik har framförts till medarbetaren under de 4år chefen jobbat. Medarbetaren har jobbat 16år på arbetsplatsen utan problem.

Hur går man vidare med detta? Chefen vill omplacera och stöder sig på att han säger att medarbetaren inte har någon utbildning, vilket är ren lögn. Detta sades under en avtalsförhandling
 
Sv: Behöver hjälp! Chef som ljuger

Skicka en kopia på betyget till den som han förhandlade med och hans företrädare påpekade väl att allt låtit bra under utvecklingssamtalen?

Men arbetsgivaren har rätt att ha den medarbetare på den tjänst som känns lämpligast om inget i själva anställningsavtalet säger något annat.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 769
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 281
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
792
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
581
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp