Problem med anställning

Står inte det antingen på AFs sida vilken sort du har eller på pappret där det står att du blivit beviljad lönebidrag för din anställning?
Nej, står bara lömebidrag.

Den här bilden har jag fått från min chef gällande konverteringen.
20231102_183813.png
 
Det ska stå i din handlingsplan på AF om inte annat, har fått utdrag från min vad det står där om mig. :) Hittade en kopia av pappret som fylldes i och där står lönebidrag i utveckling men vet att jag har beslutet någonstans också, där det står anställningsprocent, vad för lönebidrag samt hur mycket AF ersätter till arbetsgivaren av lönen.
 
Det ska stå i din handlingsplan på AF om inte annat, har fått utdrag från min vad det står där om mig. :) Hittade en kopia av pappret som fylldes i och där står lönebidrag i utveckling men vet att jag har beslutet någonstans också, där det står anställningsprocent, vad för lönebidrag samt hur mycket AF ersätter till arbetsgivaren av lönen.
Det står i papperet "Rätt till lönebidrag för anställning".
 
Har du SIUS? Annars får ringa AF och ta reda på vad för lönebidragsanställning du har, det är det som ligger till grund för vad som gäller i ditt fall.
 
Du kan konvertera till en tillsvidareanställning även om du är anställd med lönebidrag om du är anställd enligt avtal Allmänna bestämmelser (AB). Är du anställd enligt BEA-avtalet (Bestämmelser för arbetstagare i arbetsmarknadspolitiskt insatser) så kan du inte konvertera eller få företrädesrätt då LAS inte gäller. Vilket avtal du är anställd på ska framgå i ditt anställningsavtal ä.
 
Känns ju konstigt om det kommer en notis hos HR att min anställning ska konverteras om det inte stämmer.
Absolut. Människor är inga robotar och alla har inte koll på reglerna heller vad gäller lönebidrag så det kan göras fel. Men det bästa är ju att ringa AF för du måste ha reda på vad för lönebidrag du har, det spelar roll.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 699
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
732
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 184
Senast: Soapbubble
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 379
Senast: Mois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp