Behöver hjälp från beresta med koll; Bila Spanien - Tyskland

R

Raderad medlem 6459

Jag och sambon diskuterar semester och vi är SÅ sugna på en roadtrip! Problemet är att vi är lite småfattiga så för oss står och faller allt med kostnaden och ingen av oss har en aning om vad det kan tänkas kosta. SÅ, nu hoppas jag på hjälp från kloka bukefalister :).

Vi vill:

Ta oss från Madrid till det här slottet i Tyskland:

neuschwanstein_2.jpg


:love:

Det heter Neuschwanstein och ligger i Bayern (?).

På vägen dit behöver vi inte se något särskilt, mindre vägar är ju roligare än stora men vi är flexibla och vill mest få en trevlig resa tillsammans och nå slottet i Tyskland.

Vilken väg är smartast och vilken är billigast? Har snabbgooglat (jag och europeisk geografi går sådär ihop) och det ser ut som att den kortaste vägen är genom snordyra länder. Men jag är väldigt dålig insatt i vägar och geografi generellt, så vad vet jag.

Italien vore ju fantastiskt att köra lite i, likaså Schweiz. Kan man bara undvika att sova i Schweiz bör man väl klara sig hyfsat?

Som ni ser är jag helt borta när det gäller detta så den som känner att den har koll och vill bidra får gärna hoppa in :). Vi kommer nog inte planera supermycket innan vi åker men vi måste ha nån form av aning om vad det kan gå på på ett ungefär, för att ens veta om det är något att fundera över eller ej.
 
Har tyvärr inga tips, utan ville bara säga att jag älskar det där slottet!:love:
Så himla vackert! (Det är förresten slottet som alltid visas innan en Disneyfilm!:D)
 
Har tyvärr inga tips, utan ville bara säga att jag älskar det där slottet!:love:
Så himla vackert! (Det är förresten slottet som alltid visas innan en Disneyfilm!:D)
Åh har du sett det IRL? Jag drömmer om att få se det och hoppas SÅ att vi ska komma i väg! :love: Och jaaa, det är ju disneyslottet liksom, ett av skälen till att jag hittat det från början :D
 
Nej, men det står också på min lista över saker jag vill se!:D Har bara sett dokumentärer om hur det byggdes osv och det var otroligt intressant!
Jag hoppas att ni kan åka dit!:D:bump:
 
Nej, men det står också på min lista över saker jag vill se!:D Har bara sett dokumentärer om hur det byggdes osv och det var otroligt intressant!
Jag hoppas att ni kan åka dit!:D:bump:
Jag med! :D Och att du också kommer dit nån gång :D :bump:
 
Följ medelhavskusten till milano, Förbi Caen och Montecarlo. Ta sedan vägen norrut mot Basel, vik av till höger , följ gränsen mot de stor Rehnvattenfallen. Passa på att titta på Bernadottes trädgårdar på Mainau, Följ sedan alpkanten bort mot slottet. Det Finns en barockkyrka straxt nordost om slottet kommer doch inte ihåg namnet men googla så hittar ni den. Den är helt otrolig. Fortsätt sedan mot(stanna gärna vid königsee, och ta en båttur ut på sjön, ngt maffigt att sitta i båten och se ett par tusen meter höga toppar brant stupa ner i sjön. Finns ett trevligt matställe där båtarna lägger till mitt i sjön) Salzburg, vik ner mot sydost och ta hemvägen genom norra Italien. Övernattar gör ni på värdshus i Tyskland o Italien, dessa finns det ju gott om.
Schweiz o Österrike har motorvägsplaketter, Frankrike, Italien paytollvägar men där går det att ta småväger gratis. Tyskland är än så länge gratis.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp