Behöver lite råd angående halm...

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Fillidutten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 789
F

Fillidutten

De e såhär att jag letar efter halm att ha i hagen så hästarna har något att plocka med... men de e ju inte så lätt att få tag på fin halm från iår... nu ringde precis en gubbe å sa att han hade fin halm från förra året (kornhalm) vad tror ni? vågar jag ge hästarna de? den ena hästen är lite känslig för damm... behöver höra andras tankar om detta...

Tack!

Sv: Behöver lite råd angående halm...

Har den bara förvarats torrt så är det inga problem med åldern på halmen. Helst använder man väl annars havre eller vete...

Sv: Behöver lite råd angående halm...

Jo jag har med för mig att havre eller vete e bäst... halmen har förvarats tort i en länga... men vad e de för skillnad att ge havre, vete eller kornhalm?

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
934
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 492
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 998
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka