Behöver också räknehjälp!

Trissa

Trådstartare
Fast med biotin. Jag har köpt flytande biotin, och till "varmblod, 1 år och uppåt" ska man ge 30 ml om dagen varje dag. Hur mycket ska jag ge en 25-kilos hund då? *dååålig på matte* :o

Sv: Behöver också räknehjälp!

Hund?

Du kan absolut inte räkna om något från ett djurslag till ett annat, efter kroppsvikt!

Det är totalt livsfarligt, framförallt om det gäller läkemedel (vilket det ju inte direkt gör här)!!!!!!!!!

Försök hitta doseringsanvisningar TILL HUND på biotinpreparat! Det kan vara enormt stora skillnader!

Mvh Cissi

det brukar väl stå på flaskan? Det är ju olika koncentration av biotinet för olika djur. på de flesta biotinfabrikat som jag använt tror jag att för hästar räknar man med 30-50ml och för hundar ca 10ml. Men det kan ju variera. Så kolla om det inte står på din förpackning!

Det här verkar bli mer en hund- än en räknefråga. Därför flyttar jag tråden till hund.

mandalaki/moderator

Nej, det är ju det, det står bara till häst på förpackningen. Äsch, jag får väl ringa veterinären och fråga, det var de som rekommenderade det.

biotin är inte skadligt i lite för höga doser. hundarna kissar nämligen ut överskottet.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 222
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 371
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 505
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 609
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka