Bukefalos 28 år!

Belastar snett, bogproblem

Shark

Trådstartare
Jag märkte för någon vecka sedan att hästen "högg" konstigt i fram på liten volt, liksom tappade sig i bogarna. Tog ut massör och det blev lite bättre (hittade lite grejer). Fick ny hovslagare i fredags och det första han säger att det är fel i bogen på hästen :eek: Han såg det på hovarna att hon belastat snett.
Är det någon som är kunnig inom det här och vet vad det kan vara?? Muskler, ben?? Jag har ingen aning, in till klinik blir det iaf om hon inte blir helt bra snarast.
 
Sv: Belastar snett, bogproblem

kan ju vara allt från muskelspänningar till låsningar i övergången av hals/bröstkotorna,det sistnämnda kan även orsaka hälta
 

Liknande trådar

Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 946
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 330
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 586
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp