Bukefalos 28 år!

ben-funderingar

imported_gerbera

Trådstartare
Jag läste att någon hund utvecklat allergi och inte fick äta märgben. Blev lite nyfiken på hur det fungerar och om märgben kan vara onyttigt även för hundar utan allergier.
Sen undrar jag även över "vanliga" tuggben av råhud. Är dessa nyttiga/onyttiga att sätta i sig? (förutsatt att man är hund alltså)
 
Sv: ben-funderingar

Har för mig att ben av enbart hud är bättre för tänderna än märgben.
 
Sv: ben-funderingar

Jag tror inte att en hund kan bli allergisk av märgben, det låter väldigt konstigt då de faktist är gjorda för att äta den typen av mat, men sen så kan ju hundar vara allergiska mot allt möjligt nu för tiden. (Vi hade en schäfer som var allergisk mot bl.a myggor och ett sorts gräs)

Sedan håller jag med Jenka. Jag har sett ett par hundar som brutit av tänder (eftersom benet är så hårt) när de varit för ivriga med att få tag på mer märg trots att den sedan länge varit uppäten. Men att de får diarré av märgben är ganska vanligt, vilket inte är speciellt trevligt för varken ägare eller hund, men det kan de ju få av vanliga råhudsben också. :d
 
Sv: ben-funderingar

Finns hundar som är allergiska mot alla typer av kött.

Min är känslig mot nötkött i torrfoder.
 
Sv: ben-funderingar

Finns hundar som är allergiska mot alla typer av kött.

Min är känslig mot nötkött i torrfoder.
Fast molekylkedjorna i animaliskt protein slås sönder vid tillverkning av torrfoder, vilket i sig inte betyder att hunden automatiskt skulle vara allergisk mot rått kött/ben.

mvh
 
Sv: ben-funderingar

enkelt uttryckt så är det fel på hundar som inte kan äta det mesta. blir de krassliga i magen av märg- och tuggben beror det mest på ovana/ensidig kost.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 195
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 816
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 034
Senast: Oknytt
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp