• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare zemra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 626
Z

zemra

hej!
Är intreeserad av en häst med där undersökning visade att han hade lösa ben bitar i benen, vad innerbär det?
mvh Malin

Sv: benbitar?

Lösa benbitar kan innebära problem med hältor i framtiden med operation som följd. Detta kallas också osteochondros vilket du kan googla på, jag är långtifrån kunnig på det området. Det finns massor av friska hästar utan lösa benbitar - köp inte en som du redan på förhand misstänker kan få problem.

okej tack så mkt för ditt svar..
jag ska söka på det. ska ringa nån vet. också, få se vad dom säger.
Nån annan som har nån erfarenhet av det här?

Kolla tråden om hon som undrade om hon skulle köpa en häst med lösa benbitar! Den är ganska ny så den finns nog här i krokarna...

Liknande trådar

Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
503
Senast: Mirtai
·
Hästvård Hej. Vår häst gick på bete i fredags, idag när vi tog in han så visa han inget men vid ridningen så va han såååå trött, efter så...
Svar
7
· Visningar
691
Senast: matson
·
Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några... 2
Svar
22
· Visningar
1 462
Senast: Blyger
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
414
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Bästa länet för häst?