Benskydd i hagen.

Fibusen

Trådstartare
Tänkte skaffa benskydd till pållen som han kan ha i hagen. Nu har vi haft 2 sparkar (med sår och blod) på en veckas tid,och i dag när jag skulle linda av "bandaget" som jag satte på senaste skadan var det ett broddhål i själva lindad,hade han inte haft den så hade det blivit blodvite igen med andra ord...

Vad ska man ha för skydd? Kommer ha dom på sig i princip dygnet runt då han går på lösdrift,har dock förhoppningar om att lekarna ska lugna sig lite,har blivit lite väl livat nu när snön kom... Är enbart nu när det är broddsässong så behöver inte tänka på att han inte ska bli varm/svettig under och få skav av det som på sommaren. Däremot är det väll bra om det är i något material som inte blir jätteblött av snön och suger upp vätska som en svamp...

Bör man kanske ha 2 olika modeller att byta mellan,eller funkar det att köra samma? Kommer naturligvis plocka av och kolla dagligen och lufta.
 
Sv: Benskydd i hagen.

Jag hade nog kört på 2 olika skydd för att minska skavrisken.

Event har ett par billiga enkla simpla damasker som jag gillar, det är som hålad neopren så dem håller bra, andas bra och drar inte åt sig väta.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 522
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 396
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 959
Senast: Stereo
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 151
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp