Benskydd - stl??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare black_buffy_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 756
B

black_buffy_

En fråga ang. benskydd och storlekar. Det finns ju ponny, cob och full. Och sen finns det ju S, M, L. Kan man säga att följade motsvarar: S = ponny, M = cob och L = full?

Använder ett par senskydd när jag rider. Men det står ingen storlek på dom. Var inne på h**ks och kollade på deras skydd. Men jag tycker att full är förstort till honom. Funderar på om cob kanske skulle passa honom. Han är en liten häst.

Sv: Benskydd - stl??

är han en liten häst borde ponny bli bra om han inte har jättegrova ben, många anmvänder alldeles för långa skydd till sina hästar.

Liknande trådar

Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
798
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 042
Senast: Mli
·
Utrustning Använder inte benskydd annars men tänkte köpa reflexbenskydd på Hööks nu i höst, men vet inte vilken storlek jag ska välja. Har två...
Svar
5
· Visningar
581
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 107
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025