• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare bussig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 022
B

bussig

Bra billiga vita benskydd till dressyrträningarna finns det ? Var hittar jag i så fall dom ?

Sv: Benskydd.

Vet inte riktigt vad som är billigt och dyrt för dig. Men h**ks har Equi-guard dom säljer ett par vita benskydd, gå in och kolla på hemsidan. Dom kostar 399 :- fram...

JHL´s är helt okej!
Kostar 310:- per par på www.sikon.nu
8035.jpg

Shires har jättebilliga, 170kr. Mjuka och skyddar bra, jag har dom i hagen... Eller min häst då. :p

Centaur skrev:
Shires har jättebilliga, 170kr. Mjuka och skyddar bra, jag har dom i hagen... Eller min häst då. :p
Hittar jag shires benskydd här på nätet ?

www.ridsportshopen.com tror jag har dom som centaur menar.

Men annars är JHL ett vettigt alternativ. Finare i verkligheten än på bilden också.
Mark Todd har några liknande. Vet flera dressyrare som rider med JHL och MT. Pether Markne köpte några par MT skydd under strömsholms pingsttävlingar för några år sedan minns jag. :D

Annars har Eskadron också fina skydd, lämpliga till dressyr.
Veredus (Piaffe heter dom väll?) också.

Fråga efter "dressyrskydd" i din ridsportbutk! :)

Vet ej... Jag köpte mina på My One, men dom lär ju finnas där dom säljer Shires täcken..

jag behöver också sånna. finns shires på eko kanske?

Liknande trådar

Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
522
Senast: Elo
·
Utrustning Jag tänker främst på frambens senskydd, 'reflexgula" med reflexer. Finns sådana övh i strl Shettis? Har letat och letat men hittar...
Svar
3
· Visningar
246
Senast: WildHorse
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 911
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka