benskydd!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare linnizen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 966
L

linnizen

någon som har "Hampa Pro" benskydden från B*rjes?

funderar på att köpa dom men jag vill veta först hur bra kvalite det är på dom?
vill ju inte att dom ska gå sönder på direkten :p

Sv: benskydd!!

Jag har sådana, fast mina har märket catago pro, men det är ändå samma skydd, det är bara loggan som är annorlunda typ…
De är okej, har haft dom i ungefär ett halvår tror jag och dom är hela och fina än så länge. Men de är något små i storleken tycker jag.

En ponny jag ridit lite nu har sådana, faktiskt helt okej kvalité. Är lite imponerad måste jag erkänna.

Jag har likadana skydd fast 1 helt set från Catago och bara bakskydden från JW. Är som någon annan redan sagt samma skydd, fast olika märke. Utförandet på de bakskydden är helt outstanding! Suverän passform. Skyddar ju hela kotan. Framskydden däremot tycker inte jag har så bra passform, ganska små i storlekarna.

Mina används dagligen och är lika hela som när jag köpte dem.

linnizen skrev:
någon som har "Hampa Pro" benskydden från B*rjes?

funderar på att köpa dom men jag vill veta först hur bra kvalite det är på dom?
vill ju inte att dom ska gå sönder på direkten :p

jag har ett par sådanna svarta som jag rider mest med i skogen, då dom inte kosstar så mkt pengar om dom går asönder elelr blir förstörda, så har jag dom lite dyrrare som jag är rädd om på tävling och träning, jag själv tycker det är helt okej, bra kvalite, har hålt väldigt länge för mig och ser helt okej ut, min lillebrorhar sådanna som tävlings skydd också. :)

Jag har två uppsättningar bakskydd. Ett par vid tävling då jag oxå har framskydden, och de andra bakskydden har jag dagligen vid träning. De har fått ett litet hål i kardborreknäppningen på ena skyddet. Användna så gott som varje dag i ett halvår

Jag har gamla modellen av Hampa skydd, och de är inne på sin - oj hjälp - sjätte säsong nu och har tjänstgjort både som hagskydd, skogsskydd och tävlingsskydd. Och på både unghäst och vuxen häst. Och de har gulnat lite i färgen (vita) men annars hållit helt outstanding. Så jag tror nog att man lugnt kan lita på att kvaliten är bra på Pro-skydden med.

Hampa är förresten ett gammalt välkänt engelskt märke och inte nytt på marknaden eg. Varf de finns som Catago med vet jag dock inte.

tackar för alla svar! :bow:

tror att jag satsar på att köpa ett par :)

Jag älskar dom skydden :bow: Har likadana fast Catago. På min rätt grova d-ponny sitter fullsize-skydden perfekt, de blir som nya efter en maskintvätt, håller bra och allt.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: Elo
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
425
Senast: Freazer
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
399
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka