• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare quint
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 029
Q

quint

Hej!
Jag vet att jag sett men kommer inte ihåg vart, det är ett par benskydd med boots "inbyggda" om ni förstår vad jag menar.:crazy: Likom där allt sitter ihop. Tänkte att det skulle vara smidigt. Vad vet ni om dom? Är dom bra?

Sv: Benskydd

Jag har dem och jag köpte dem på h**ks Superbra glider inte och skyddar bra mot tramp :)

Professional Choice har sådanna skydd. Har inte testar dom själv än men gillar deras vanliga skydd o boots.

Ja dom kan det vara.:) Kom på att har inte typ shires nått liknande också?

Är PCs "ludna" på utsidan som många andra skydd i neoprene?

Jag gillar också tanken på att det sitter ihop och skyddar allt från knä till hov, men gillar inte att komma hem med mer barr i skydden än vad som finns i huset efter en lång jul. :crazy:

Hansbo har också sådana skydd. Jag köpte ett par som var märkta Event, men det är väl också från Hansbo? Eller är jag helt ute och cyklar... :angel:

Japp dom är ludna. Jag löste det genom att sy skydd för skydden sas. ;)

Dom säljer sådana oxå men det var så dålig kvalité på dom så dom gick sönder på en gång. Jätte enkelt, köpte lite bävernylon och satte resår uppe och nere ihopfästningen med kardborre samt en snutt med kardborre på insidan (för att fästa på skydden) så att dom satt fast ordentligt. Fungerade jättebra, när dom blev leriga så var det bara att doppa ner dom i vatten och dom torkar på nolltid. :idea:

Inte så snyggt men funktionellt, hade dom bara på när jag var ute i skogen. Här kommer länken till orginalet.

http://www.profchoice.com/htmldocs/prd/equine/prd/smc.html

Liknande trådar

Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
527
Senast: Elo
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
398
Juridik & Ekonomi Bakgrund - har liten enskild firma och merparten (nästan alla) av intäkterna betalas med swish på plats. Har tidigare haft en...
Svar
18
· Visningar
972
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka