C
cerrox
Det är så att jag har problem med min rygg, är just nu under utredning, ska in i juli & röntgas mm, tills dess knaprar jag värktabletter & gör lite lättare träning för ryggen. Läkaren tyckte att jag ska sluta med ridningen, då det är främst efter en ridtur som det känns värst. Fast jag har kommit fram till nu att det är hoppsadeln som gör det värsta för min rygg, rider jag barbacka så känns det inte så farligt. Men jag vet inte vad jag ska göra!? Jag vill ju hoppa & då har hoppsadel ca 1 gång/vecka, men jag kan inte rida med den hela tiden, så har tänkt skaffa mej en dressyrsadel ev. bomlöst. Men jag har inte råd med både hoppsadel & dressyr(bomlöst)sadel för tillfället! Så vet inte hur jag ska göra!? Ska jag byta till en dressyr/bomlöst & ha den till hoppningen så länge tills jag har lyckats spara ihop till en hopp också eller vad tycker ni!? Sedan älskar jag min hopp också, vill helst inte byta bort den! Men den gör inte min rygg bättre precis!! För jag rider bara med den när jag ska hoppa, sedan barbacka alla andra dagar!!