Beslutsångest: CH Richmond + vilken nosgrimma?

pinky

Trådstartare
Smakråd önskas!

Jag ska köpa mig ett brunt träns med mässingsbeslag, och i vanlig ordning finns inte "mitt" träns att köpa färdigt och komplett... ;)

Har dock upptäckt att CH Richmond (Hööks) skulle funka bra som grund, om man byter nosgrimman och tyglarna. Fint pannband, tygelhakar vid bettet och mässingsbeslag = perfekt! :D

Det svåra är bara att hitta en bra engelsk nosgrimma som matchar.

Horze har en slät i jaktmodell som skulle kunna funka, men jag vet inte om jag tycker den är lite smal? Hon har fått ganska stort huvud, unga fröken, så en lite kraftigare är nog inte så tokigt.

De har även en fodrad med avtagbar aachenrem som skulle kunna funka, men samtidigt så gillar jag ju enkelheten i den helt släta.

Risken finns ju även att det inte är samma bruna färg, men de benämns ju båda mörkbruna... Någon som klämt på Horzes nosgrimmor och kan rapportera hur mörka de är? I katalogerna ser de lite lika ut iaf.

Sv: Beslutsångest: CH Richmond + vilken nosgrimma?

Ingen som har några idéer?
Eller har köpt nosgrimmor från Horze?

Richmond är alltså ett träns med mässingsnitar och pullarnosgrimma... ;)

Sv: Beslutsångest: CH Richmond + vilken nosgrimma?

Har iaf skaffat själva huvudlaget nu, så får jag fundera på nosgrimman sedan. Var ju bäst att passa på när man fick rabatt.... ;)

Liknande trådar

L
Utrustning halvt Stübbenträns ? ? ? Måste bara få skriva av mej min "ledsenhet" över en internetaffär som gick helt åt pipsvängen :devil... 2
Svar
23
· Visningar
3 074
Senast: Wembley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • GVFÖ 2025
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur