Bestämmelse?

Sv: Bestämmelse?

Var fjärde ryttare blir placerad eller hur man ska säga.

1-4 en plac
5-8 två plac
9-12 tre plac
13-16 fyra plac

Precis som Kissing Spine skriver så har man enligt TR en plac på var fjärde startande. Vid en klubbtävling har dock klubben rätt att bestämma det själv. På våran klubb kör vi enligt TR+1. Alltså vid tolv starter så skulle vi haft 3 + 1 = 4 plac. Detta för att vi tycker det är så viktigt att uppmuntra barnen och det finns nästan inget roligare för ett barn än att få en rosett (kul för oss vuxna också :-).

Mvh//LG

Hos oss brukar 1-3 få rosett, och senare på årsmötet även plakett och hederspris.
Förra året fick alla rosett, 1-3 "rätt" rosett, och övriga klubbens gul/gröna CR rosetter.

(Vi har alltid plac. 1-3 oavsett om det bara är 3 som startar, kommer man då 3:a så får man gul rosett och hederspris + plakett)

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: fio
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 721
Senast: Mirtai
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 564
Senast: hhere
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
1 045
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S