myfairlady91

Trådstartare
Har en liten fråga rent teoretiskt.. Om någon skulle köpa ett sto som är 2 år gammal och redan har fått föl(tjuvbetäckning). Stoet är litet pga dräktigheten bara 155 cm hög och är ett svenskt halvblod. Kan man betäcka henne som 3-åring eller är det inte bra för henne!?! Ska hon få ett år på sig att växa? Vad hade ni gjort?
 
Uj, betäckt som ettåring, fölat som tvååring. TUff start. Jag hade nog givit den ett år att vila och växa på.
 
Hon bör absolut inte betäckas igen som treåring!
Hon har redan "förlorat" ett års utveckling iom att hon varit dräktig och behöver MINST ett år extra på sig för att ta igen det och komma igen SJÄLV innan hon åter utsätts för den påfrestning som dräktigheten ändå innebär...
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
565
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 948
Senast: Anna-Bella
·
Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 730
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 774
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp