bett fråga..

M

miss_willow

jag rider ponnyn på vanligt tränsbett och han har alltid gått på tre-delat. Jag tycker att det är onödigt att rida honom på tre-delat om han kan gå på delat tränsbett. Jag upplever att han blir stadigare och lättare att rida på tre-delat men han är så otroligt känslig i munnen så jag vill ha ett mjuktbett. vad skulle ni göra? vilket bett skulle ni rida på? :confused:
 
Ett tredelat tränsbett är snällare än ett tvådelat så jag tycker att du ska fortsätta med det tredelade om hästen går bra på det. Eller testa ett odelat, rakt tränsbett som är snällast av alla! :) Jag själv skulle aldrig rida mina hästar på vanliga tvådelade tränsbett.
 
okej, men får man tävla dressyr med tredelat? odelat tränsbett? tror ni hästen blir stadigare på de?
 
Du får tävla på tredelat, men inte på rakt tränsbett..Om det inte har blivit nårgra ändringar i Tr..
 
Jag skulle ta det tre-delade bettet eftersom han går bra på det. Bett på häst är väldigt induviduellt, så jag tycket inte man ska ha en benhård regel, ett bett som passar på en häst kanske inte passar på en annan. Man får se till varje individ vilken bett som passar bäst.
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 894
Senast: villhöver
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
816
Senast: Linda_A
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 637
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 211
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp