Bett i allmänhet

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare PinkPanter
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 641
P

PinkPanter

Hejsan
Jag skulle vilja att någon kanske lite snabbt förklarar lite om kandar..
jag tycker att det ser väldigt läckert ut att rida på kandar, men är det så bar för hästen?

Jag har ridit seda jag var 6 år, är nu 15 och fick min egna första häst som 9-åring. jag kan en hel del och jobbar på ridskolan, men kan någon förklara?

Tack på förhand!
Carro och Wanezza

Sv: Bett i allmänhet

Kandaret är för att man ska kunna förfina signalerna, stången gör att man lättare kan länga överlinjen på hästen och bridongen för stöd osv.
Jag är ingen dressyrryttare själv, så någon annan kan säkerligen förklara bättre än mig.
Tycker också att det ser pampigt ut, men skulle aldrig sätta det på min häst utan att ha en instruktör på marken.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 221
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
748
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 534
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka