Bett till 6 åring Falsterbo

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare saudeble
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 802
S

saudeble

vad får man rida på för bett i kvalen??
Min är alldeles för stark på vanligt:confused:

Sv: Bett till 6 åring Falsterbo

Saxat ur meddelande till ryttare......

Särskilda bestämmelser för Falsterbo:

Betsling 5-åriga hästar:
Tvådelat eller tredelat tränsbett med runda ringar där tygeln är fäst i ringen, se TR. Körbett är inte tillåtet.

Betsling 6-åriga hästar:
Enligt FEI:s reglemente

Bakbensdamasker: Särskilda bestämmelser i ”Meddelande till ryttare” på www.falsterbohorseshow.com

Vad gäller kvalen så ser jag inte att det står uttryckligen något speciellt annat än vanliga TR (vilket inte säger så mycket de strök ju meningen "Sadlingen och betsling är i princip fri" i år men har inte lagt till något direkt förtydligande förutom att martingal med i tygeln löpande ringar.Övriga avbildade bett i TR mom 372 gäller ju ponny),men för att vara säker kan du ju ringa och fråga.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 286
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige är en av åtta nationer från hela världen som kvalat till finalen i hoppningens högsta internationella liga, Longines League of...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 739
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden