Bett, vad heter detta?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tinkerbell
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 417
T

Tinkerbell

Hej! Vad är det för bett som har tre stora ringar ovanför bettet, bettet i sig självt sedan är helt rakt. Är det ett "snällt eller elakt?"

Sv: Bett, vad heter detta?

Menar du neråt?Kan inte komma på ngt bett med 3 stora ringar ovanför själva bettet.

Tänkte oxå det men pessoaringarna går ju neråt å körbett har inte SÅ stora ringar.

det ser ut typ som postkandaret, men utan kedja samt att bettet är en hel stång¨, inte delat .. eller vad man ska sga ..

Låter som du beskriver ett postkandar. Det är ett vanligt körbett!

Titta vad jag hittade!

1130512g.gif

Baucherbett!

Men de brukar väl inte ha FLER ringar upptill, det brukar bara vara en...

Att det inte är ett stångbett, det har ingen hävstångsverkan alls.

Möjligtvis att det skulle kunna påverka nacken något, men eftersom det inte finns någon skäkel nedåt (att fästa tygeln i) så är det nog inte mycket.

Det har du ju rätt i iofs... Men varför använder man det då? Om det ändå ger samma effekt som ett vanligt tränsbett gör?

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
492
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 779
Senast: cirkus
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V