Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har tänkt på det här med bettplattor, finns det risk för att bettet blir för litet och man har dom? Eller det kanske inte märks på samma sätt då? Eller om man har en häst som böhever tex. 11 cm i bett och att man kan få ett 11,5 att passa bra med bettplattor? Om ni förstår vad jag flummar om?
Altså... Bettet blir ju självklart lika mycket mindre som bettplattorna är tjocka. Säg att en bettplatta är tre millimeter tjock /ingen aning egentligen ), då blir bettet 6 mm kortare än ursprungsstorleken.
Så behöver din häst ett 110 centimetersbett, så får du nästan köpa ett 115 om du ska ha bettplattor. Såvida inte 110an är lite förstor
jag hitatde bara på 11,5, för ponnyn jag isåfall skulle köpa till har 9,5 i vanlig Men det är ibland något svårt att hitta bett i den storleken. han kan ha 10,5 men det känns lite stort, iallafal om man har tvådelat. Men dte bästa är ju att ha rätt storlek
Hundträning Vi körde ett spår ikväll på 900 m, med 2:45 h liggtid, mest torra lavar men lite skiften och väg att passera. Eftersom hon är i löpen är...