Bil med hästsläp i olycka – häst död

En trafikolycka har inträffat på E18 väster om Karlstad.
– Det var en personbil med en hästtransport som körde av vägen. Inga personskador men hästen dog, uppger Björn Johansson, räddningschef i beredskap i Karlstadregionen. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
https://www.expressen.se/gt/bil-med-hastslap-korde-av-vagen-hasten-dog/
 
Jag som redan innan jag hörde om denna olyckan inte riktigt vågade lita på avtagbara drag. Nu kommer jag absolut inte hänga släpkärror och framförallt inte hästtransporter på en bil med avtagbart drag :crazy:
 
Jag som redan innan jag hörde om denna olyckan inte riktigt vågade lita på avtagbara drag. Nu kommer jag absolut inte hänga släpkärror och framförallt inte hästtransporter på en bil med avtagbart drag :crazy:
Tycker också det känns osäkert men det står ju bara att det gått sönder / av. Finns det mer info någon mer stans?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En personbil med en hästtransport har kört in i en bärgningsbil på E18 utanför Karlstad. En person, bärgaren ska ha skadats i samband...
Svar
2
· Visningar
408
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Hästnyheter En bil med hästsläp var med om en olycka på E18 strax innan ett på lördagseftermiddagen. En häst dog i samband med att släpet välte ner...
Svar
0
· Visningar
776
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (UPPDATERAD) En omfattande trafikolycka inträffade strax efter klockan 14.30 på måndagseftermiddagen på E18 i höjd med Vålberg utanför...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: MissFideli
·
  • Artikel
Hästnyheter En olycka har inträffat på E6 vid Laxvik i Halland. En lastbil körde in i en personbil med hästsläp. Ingen person har kommit till skada...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp