Bilbarnstol-HJÄÄLP

B

Blixtra

Jag har en liten kille på snart tre år. Han väger knappa 13kg, men på längden börjar han växa ur sin bilstol av märket BeSafe (den var svindyr och har fått bäst i test). Viktmässigt är han ju inte i närheten av at vara för tung för stolen. Men huvudet är snart över bakre kanten.

Vad är det för stol man ska ha nu? Bälteskudden ligger ett par år bort, de stora "rallystolarna" är han fortfarande för liten för. Jag vill dessutom ha honom bakvänd i ett år till. Det är ju dock bra om stolen sedan går att vända frammåt när dte är dags. Finns det stolar som är tillräckligt långa? Pojken är normallång, men ganska tunn :love: (min kärlek).

Så vad ska vi ha för stol nu?
 
Sv: Bilbarnstol-HJÄÄLP

När öronen har växt över kanten är han för lång. Det finns stolar med längre rygg oxå.
 
Sv: Bilbarnstol-HJÄÄLP

Be safe (antar att du har izi kid) kan du ha till öronen går över kanten.
Så det är det du måste ha koll på. Många tror att de växt ur sina stolar för att barnen måste böja mer på benen, men det har ingen betydelse, håll koll på öronen ;)

Bältensstolen izi up kan du ha från att barnet är ca 15kg, och det är ju nästa stol efter iz kid. Men den är ju då bara framåtvänd och det är nog ett tag kvar innan han kan använda den ändå.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp