Bilbarnstol som inte gör märke i bilsätet

Lupino

Trådstartare
Vi har problem med att våra bilbarnstolar (Britax Freeway samt Highway) gör märken i bilsätet då de står på medar istället för en hel platta. Min man är jätteirriterad och nu måste vi köpa ytterligare två bilbarnstolar (nya eller begagnade) då vårt minsta barn ska börja åka bilbarnstol (vi har alltså två bilar). Finns det stolar som inte gör märken i bilsätet? Finns det andra stolar än Britax som är små?

Sv: Bilbarnstol som inte gör märke i bilsätet

Varför inte lägga något mellan säte och stol, eller funkar inte det heller? Tänker något i stil med sitt- eller liggunderlag. Det dämpar ju lite i alla fall.

Min tanke oxå, eller en tunnare träskiva som fördelar trycket över större yta.

Det rekomenderas inte att man lägger ngt mellan. Men jag har för mig att ngn bilstolstillverkare har ngn egen matta som man kan lägga mellan, kolla pa den och se hur den ser ut (säkert är den dyr men inget speciellt med).

Det rekomenderas inte att man lägger ngt mellan. Men jag har för mig att ngn bilstolstillverkare har ngn egen matta som man kan lägga mellan, kolla pa den och se hur den ser ut (säkert är den dyr men inget speciellt med).

Har också hört att det finns en sån, funderar på att köpa en isåfall :).

Tack för era svar. Den där mattan ska vi kolla in.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 439
Senast: fixi
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 899
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka