Bilbur till stora hundar

Maniac123

Trådstartare
Jag har kikat lite efter bur till min nya bil. Största hunden ligger på 38 kg och 63 cm i manken, den mindre är fortfarande valp men kommer ligga snäppet under i storlek (flattik). Bilen är en Golf Sportscombi.

Jag har hittat att Artfex dubbelbur och MIM DL går in i bilen men.. Blir de inte alldeles för små för mina hundar? Är det någon här som har någon av dessa burar? Vad har ni för hundar i? Bild?

Frågan är.. Utnyttjar man utrymmet avsevärt bättre om man köper en måttanpassad? Som det ser ut nu lutar det snarare åt grindar istället för att kunna utnyttja så mycket plats som möjligt.
 
Vi har en Artfex dubbelbur i vår bil, den var i minsta laget för vår jämte Morris som var 63 cm. Mätt enligt Jordbruksverket var den definitivt för liten.

I andra bilen hade vi en Robustbur som var måttanpassad och där man kunde flytta skiljeväggen för att ena burhalvan skulle bli större. Vi ville inte att våra skulle åka i samma utrymme om någon av hundarna skulle ruttna ur på den andra.
 
Mina är mindre, 59 cm 28 kg, men vi har grindar bak. Burar i caddyn. Nu har vi 3 hundar så det blir svårt med bur i volvon.
 
Jag har kikat lite efter bur till min nya bil. Största hunden ligger på 38 kg och 63 cm i manken, den mindre är fortfarande valp men kommer ligga snäppet under i storlek (flattik). Bilen är en Golf Sportscombi.

Jag har hittat att Artfex dubbelbur och MIM DL går in i bilen men.. Blir de inte alldeles för små för mina hundar? Är det någon här som har någon av dessa burar? Vad har ni för hundar i? Bild?

Frågan är.. Utnyttjar man utrymmet avsevärt bättre om man köper en måttanpassad? Som det ser ut nu lutar det snarare åt grindar istället för att kunna utnyttja så mycket plats som möjligt.

Jag köpte måttanpassade burar och fick mycket mer utrymme. Vår största hund är ca 68 cm.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver skaffa ny lösning för hundarna i bil. En beg. äldre VW Caddy ska de åka i framöver, och då skulle jag vilja ha dem i dubbelbur...
Svar
4
· Visningar
524
Senast: Bison
·
Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 314
Senast: ako
·
Övr. Hund Det finns ju företag som specialbygger burar till olika bilmodeller. Hur anpassade är de till bagageutrymmena? Sätts de ihop utanför och...
Svar
2
· Visningar
505
Senast: snorp
·
Övr. Hund Jag har nyligen påbörjat jakten på en ny bilbur, eftersom den vi har nu är för stor (!) och det känns svårt att motivera att ha den kvar...
2
Svar
36
· Visningar
3 977
Senast: Blueberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp