Bilder på klippta hästar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 271
C

CeciliaW

Tänkte höra om ni har bilder på era klippta hästar? Säg gärna även vad klippningen heter, eftersom jag är urdålig på vilken klippning som heter vad :)

Sv: Bilder på klippta hästar?

Klipper jag min häst blir det helklippning, från topp till tå fast en lapp med hår kvar på ryggen (där sadeln ligger).
Huvud, ben, mage, rumpa o hals - all skit ska bort.

hoppliten.jpg

Det syns lite dåligt på bilden men jag har täckesklippt min häst, eftersom han gick ute på natten när han klipptes. Hans päls växer ut ganska fort så jag kommer nog klippa honom minst en gång till innan våren. Då blir det nog helklippning, men jag lämnar benen, huvudet, en bit på ryggen och en trekant vid svansen.

Så här såg pålle ut förra vintern. Han blir täckesklippt. Huvudet och benen är orakade.

16e5b06e.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 573
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
409
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
459
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka