bilder-vad göra med trädgårdsgången

T.Alsterfeldt

Trådstartare
jag gillar inte raka linjer,men bord eman ha dte här?
trdgrdhundisgngenutifrnfre.jpg


stt från baksidan av hundträdgården,mot grinden:
trdgrdgngenfre.jpg


Det här va alltså förr avåren,när vi gjord een gigantisk omorganisering.

Gridnen kommer ju inte att vara kvar,där skal bli två stora 180 plank istället(har en avlägsen granne som ...inte mår så bra..o detta skall hindra insyn o därmed klagomål)med möjlighet att öppna så mankan backa in med släp tex.

Jag vil egentligen ha en gång som börjar rakt vid grinden, går i mitten,liten böj utmed trädet till vänster på första bilden,och en liten böj som leder framåt mot komposten och utmed gaveln till bakre uteplatsen,som ser ut såhär:

doggarden.jpg


till vänster vid avloppsrören skall en ny damm grävas,och jag har humle som växer runt dörren.
Skal man kanske göra en båge som börjar vid rampen o klä inden sitället me dhumle?

Detta är min "vita trädgård" o på en norrsida.

Det ni inte ser är inet så charmigt,en kulle som är skräpig o som leder upptill vägen.även där skal det bli plank,buller o insynsskydd.

Det här är ju en hundträdgård,mend te kan ju vara -lite-fint istället.

Jag har samlat hästskor o skall göra bågformade dekorationer runt basen på staketen.

vet ej ens om jag vil ha staketen runt rabatterna så här,men dte fick bli så nu.
gillar eg när det inet är rakt,men hur skall man göra annars tycker ni?
 
Sv: bilder-vad göra med trädgårdsgången

Vad har du staketen till?
Dom ser så rangliga och kantiga ut, måste du ha staketen alls.

Hundtåliga växter är ju nävor tex. Trampas en sådan ner så syns det inte en stund senare. Ger ett mjukt intryck till en rabatt som har raka kanter då dom utan att rymma hänger ut över kanter i kuddform.
http://i46.photobucket.com/albums/f111/luff_78/trdgrd06011.jpg

Kolla nu inte på det som rymt för mig utan den gröna kudden som syns bakom dom blå blommorna.
 
Sv: bilder-vad göra med trädgårdsgången

Övre ribban satt vi dit just för att hundarna har en viss vana att braka in i saker-men som sagt,snyggt o stadigt är det ju inte.
Dessutom kryper d eunder o jagar daggmask när vi gräver där ändå så jag har funderat på att ta bort överliggaren helt enkelt.
De under måste vara kvar pga sandjord,jag måset bygga upp jorden lite.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp