Bukefalos 28 år!

Bildtråd!

Sv: Bildtråd!

Jag vet inte om jag kan säga att jag tycker de är SÖTA, men... jo, det är de nog faktiskt, på nåt sätt! :)
Vackra i alla fall, tycker om det här mönstret!!
 
Sv: Bildtråd!

Inte min utan en snigel jag stötte på i närheten.

snigel3.jpg


Den talade om att den ville hälsa till zebras sniglar :angel:
 
Sv: Bildtråd!

Ja visst är de söta mina skruttar :love:
Och när de blir vuxna kommer de se ut såhär :banana:

Stollan: Åh de är ju så fina de där :love:
 
Sv: Bildtråd!

Ja visst är den fin :love: och de får så härligt skal sen också, själva strukturen på skalet menar jag :d
 
Sv: Bildtråd!

hrm vad har man sniglar till? odlar och Äter? eller är jag helt ute och cyklar?
 
Sv: Bildtråd!

Jag har de som husdjur men en del odlar och äter. Speciellt Lissachatina fulica och Archachatina marginata (bland de afrikanska jättelandsnäckorna då) är rätt vanliga som mat.
Sen är de nyttiga för djur att äta också. Skinkar ska visst uppskatta lite sniglar istället för feta pinkeys :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 205
Senast: Ramona
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 284
Senast: skuggi
·
Övr. Djur Här ska ni få se :D Ryan (Lissachatina fulica), 7 cm i skallängd Konrad (Lissachatina fulica), 6 cm i skallängd Sture...
2
Svar
21
· Visningar
2 047
Senast: gul_zebra
·
D
Hundhälsa Hejsan! :D Jag har en sheltietik på 2 år, som väger 14kg. Det är något mycket; "Den ideala mankhöjden hos shetland sheepdog ska vara...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 801

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp