Bilen är sjuk

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid tycks det vara något. Nu är det bilen som inte är kurant och måste in till bildoktorn. Det blir dyrt då ett antal delar behöver bytas :( Men det kunde förstås ha varit värre.

Jag har under en tid märkt att bränsleförbrukningen ökat och att den blivit lite slöare, om än inte så märkbart då det trots allt är en liten motorsvag bil som aldrig varit pigg och rask. Jag har haft diverse bortförklaringar angående bränsleförbrukningen men igår när jag tankade blev det uppenbart att något var fel så jag ringde verkstaden. Gubben jag snackade med gav mig lite råd om var jag kunde kolla efter felet själv eftersom det fanns en mängd möjliga orsaker. Jag hann dock inte göra det igår och i morse när jag körde till jobbet började bromsarna låta. Jaha, där fanns svaret. Uppenbarligen har ett bromsok kärvat ihop och belägget slipats ner till järnet, då det legat emot. :meh:

Nåväl, det är sånt man får räkna med förr eller senare. Jag har i alla fall ägt den i ganska precis ett år och det har varit ett bekymmersfritt år.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp