Bilist skadad vid kollision med häst

Sv: Bilist skadad vid kollision med häst

Fy så hemskt och tragiskt! Hoppas billisten blir helt okej!

Jag har själv kört på en stor älgko när jag körde i 40km/h. Hela min bil blev kvaddad och även min hästfinka blev förstörd och älgen dog på direkten!

Vad jag lärde mig av min praktik på Flyinge så är det det att hästar är väldigt stora djur och när det väl händer något framför vagn så händer det oftast ordentligt!
 
Sv: Bilist skadad vid kollision med häst

Vad jag lärde mig av min praktik på Flyinge så är det det att hästar är väldigt stora djur och när det väl händer något framför vagn så händer det oftast ordentligt!

Var du inblandad i en olycka där med vagn eller?
 
Sv: Bilist skadad vid kollision med häst

Det hade varit en olycka 1-2 dagar innan jag kom dit, jag såg vagnen (giggen) hur den såg ut efteråt :crazy:

Sedan fick jag vara med och se när den olyckshästen skulle sättas för vagn igen och hur den processen gick till. Tyvärr hände ordentlig olycka även då så hästen skadade sig (mest ytligt) och sele och tömmar och tillbehör slets i småbitar..

En häst i panik med något bakom sig blir helt blockerad och ser inte allt i dess väg. Denna hästen jag fick se på Flyinge sprang rakt genom ett plank på ca 1,60cm hög
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Förra sommaren kom flera hästar lösa och skenade runt Djurgården och en man dog av sina skador. Imorgon kommer domen där hästägaren kan...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Panik utbröt på Djurgården i somras när ett antal hästar skenade. Den man som blev svårast skadad har nyligen dött.
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Panik utbröt på Djurgården i somras när ett antal hästar skenade. Flera personer skadades, bland annat en äldre man som fick svåra...
Svar
0
· Visningar
279
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst skadades så illa när den blev påkörd efter att ha rymt ut från sin hage att den fick avlivas i helgen.
Svar
0
· Visningar
462
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp