Billig dressyrsadel??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare afsana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 862
A

afsana

Är ute efter en billig (under 3000:-) dressyrsadel till min c-ponny.
Hur är H**ks billiga i syntet?
Tips på andra billiga sadlar.

Sv: Billig dressyrsadel??

Har du tur kan du hitta en hyffsad fin kvalitets sadel, begagnad för 3000:-

Jag skulle personligen inte satsa på syntetsadeln från Hööks, bara för att den är billig.

Jag skulle kika på bättre begagnade exemplar utav Griffin och Wintec. Annars skulle jag försöka lägga ut någon tusenlapp till, till en begnagnad "märkessadel", det lönar sig oftast i längden och i regel får man "pengarna tillbaka" om man sköter den rätt och vill sälja vidare den sedan. Men det viktigaste är ju att sadeln passar hästen ordentligt.

Datsa på begagnat istället. Griffin och wintec eller äldre modeller lädersadel finns för de pengarna.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 295
Utrustning Jag har som rubriken lyder problemet att ha ett väldigt smalt ansikte med ett gigantiskt bakhuvud, detta resulterar i att i princip ALLA...
Svar
4
· Visningar
659
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
519
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka