Billigaste stället?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 220
C

Cronis

Nu får ni hjälpa mig att jämföra priser här :bow:

Ska köpa en massa saker, och har jyst analyserat tre hästbutiker, summan på de varor jag ska köpa blev olika. Men inte såå stor skillnad ändå.

Hööks 942:-
Börjes 802.50 (plus frakt)
Bole 1237:- (plus frakt)

Sakerna jag ska köpa är:

-lädergjord med resår (brun)
-gel-pad
-stigbyglar med böjd utsida(rostfria)+gummi
-sadelöverdrag
-sadelhängare

Vart är det billigast?
Måste man åka å köpa sakerna på olika butiker?

Sv: Billigaste stället?

Jag tror det helt klart är billigast på Börjes , men är såklart inte helt säker. Det jag beställt därifrån (inte mkt) är jag nöjd med också!

Fröken_Skåne skrev:
Jag tror det helt klart är billigast på Börjes , men är såklart inte helt säker. Det jag beställt därifrån (inte mkt) är jag nöjd med också!

Fast om jag ska beställa därifrån måste jag räkna in frakt, och då är det billiagre och smidigare att handla på Hööks här i stan.

jag har insett att hööks har kass kvalite på de mesta :crazy:

jag har lämnat hööks totalt.
ursh va trött jag har blivit på deras kvalitet.
har endast ett transport täcke som har varrt bra,
allt annats helt värdelöst !
det får bli ridsport för min del,
älskar deras butik och saker här i kungsbacka :d :love:

molvi

Frakten på Börjes-prylarna brukar väl kosta ca 90-95 kr.
Då blir det billigast att beställa från Börjes.

Jag skulle undvika h**ks ändå faktiskt även fast det ligger i stan, visst jag köper schabrack å vojlockar därifrån. Men det är slit å släng det oxå...

Jag skulle välja b**jes faktiskt, jag tycker dom har bra kvalitet på sina saker å så kan man passa på att köpa lite andra små saker medans man ändå är på g. Men om inte jag mins helt fel så är b**jes gelpad 100 kr billigare eller? Knakse inte är så viktigt kolla upp med någon annan om dom ska ha något från b**jes så kan ni köpa iohop å dela på frakten, det går ju fort att få sakerna sist tog det en vecka för mig.

Visst kan jag skicka efter från Börjes.
Men finns det problemet är bara att dom (va jag minns) inte hade nån lädergjord med resår i brunt. (?)...

Finns det ingen annan rid/hästbutik på nätet som är billig?
Det va lixom lite tanken med tråden att vi skulle jämföra olika ställen inte bara de 3 jag la upp.

Aha på så viss :o
Synd att jag sitter vid fel dator har en massa länkar på min dator. Men har du spannat in lillhästen i stav?

Hoppas inte inlägget blir raderat nu för att jag skriver ut hela namnet :angel:

Det va längesen jag kollade den sidan, men den är så konstig tycker jag. Men ska göra det på en gång :)

JO den är lite skumt uppbygd, men det är kvalitet på grejerna.

Kan skicka över en massa länkar när jag kommit hem från hästen.

e de samma märken du jämfört på sakerna?

min erfarenhet av hööks är sakerna därifrån e mer lr mindre värdlelsa vilket resulterar att måste köpa nya väldigt snart igen..för mig har lite dyrare dvs kavlite lönat sig iaf,sen måste man inte köpa det dyraste,det gäller att hålla ögonen öppna efter diverse olika reor och erbjudande :)

Jag har bara jämfört priserna.
Svårt att jämföra märken när jag kollar på flera ställen, och det blir dyrare att beställa från flera olika butiker. (om man ska ta det bästa märket från det ena stället osv...)
Grejen är oxå den att jag måste ha dessa artiklar omgående, så det är bråttom.

sadelgjorden finns väl i svart och brunt på börjes? för det va läder du skulle ha va?

Det jag har från hööks är i alla fall i bra kvalitet. Det som har gått sönder därifrån är ett täcke som en hagkompis bet sönder, två par oskodda ridbyxor som slitits sönder i grenen efter ca fyra-fem år, ett par helskodda ridbyxor som slets ut efter ett par-tre år, och ett par stövlar där fodret lossnade efter ungeför tre års användning.

Har en massa andra grejer därifrån som har hållit jättebra.

Stallägaren köpte en gelpad där till sin dotter som är helt utmärkt och jag har köpt en sadelhängare som fortfarande ser helt ny ut.

Jag skulle köpt från hööks.

Frakten från börjes kostar 96:50Kr vill du ha förturspaket så ska du ringa före tolv och då blir det 144Kr

Hööks 942:-
Börjes 899:- Med frakt
Bole 1237:- (plus frakt)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka