Billigmetoden!

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare corona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 321
Status
Stängd för vidare inlägg.
C

corona

Berätta!
Vad vet ni om den?
Hur fungerar den?
Vad går den ut på?
Har ni "gått efter den"?
Erfarenheter?

Sv: Billigmetoden!

Klistrar in från internet:

"Billingsmetoden är en av flera naturliga metoder för födelsekontroll som går ut på att hitta de dagar i menstruationscykeln som kvinnan inte kan befruktas. I Billingsmetoden görs detta genom att studera det sekret som bildas i livmoderhalskanalen. Metoden är användbar som preventivmetod eller omvänt, när man vill skaffa barn. Metoden bör inte blandas ihop med "säkra perioder", ett mindre precist sätt att hitta de säkra dagarna."

Sv: Billigmetoden!

Nej, jag skulle inte använda den i preventivt syfte...fungerar nog sådär bra :crazy: :cool:
Men många använder ju den att gå efter, för att ta reda på när de är som mest fruktsamma.

Så jag undrar alltså, om det är ngn här som använt sig av denna metod, då de har försökt bli med barn...?? :)
Eller om ngn bara vet ngt mer om den?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 089
Senast: tomte
·
Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
929
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 121
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 078
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka