Billigt täckestips önskas

Alexandra_W

Trådstartare
Vill ha ett täcke med lite foder i, inte jättevarmt, men inte bara regntäcke heller. Skulle tro att fleecefodrat eller ca 100-150 grams fodring blir bra?

Då det är lillemannen som ska ha det, så tänkte jag helt ärligt inte lägga sådär överdrivet mycket pengar på det, utan tänkte se om jag kunde hitta något passande bland 'billighetsmärkena'. Thermo Master går tvärbort, i övrigt är jag öppen för förslag, men det måste vara bra passform.

Det ska gärna ha bogveck och halvhals alt lite högre halsskärning. Modeller som är 'smala i bogen' borde passa bra, det är ju en åring, och de är ju ganska taniga i bogen.

I övrigt inga större krav, det är ju passformen som är viktigast. Färg och slitstyrka osv är ganska oväsentligt. Priset är hyfsat väsentligt då det ju kommer användas max en säsong, och inte speciellt många dagar. (Jag ska bara ha det att slänga på vid RUSKväder, som snöstorm och elände, annars går han ju otäckad).

Sv: Billigt täckestips önskas

Jag letade efter precis samma sak, jag köpte ett tree horses 100g för 349 kr. De har bogveck, har en lite extra flärp uppå halsen. Är dock lite små i storlekarna, 145 vart för litet till min fjord så ska byta det till ett 155 cm.
De butiker som har "din riktiga ridsportsbutik" s sortiment hade just detta täcke till kampanjpris i höst. En del butiker har en del kampanj täcken kvar, och i en del är det slut..

Har själv letat efter ett 100-150g täcke med halvhals till min häst men har inte lyckats.
Det enda jag hittat är horseware men det va lite väl för min budget. Visst finns det andra men inte med just halvhals :mad:

Däremot fleecefodrat är ju inte så svårt, vet att B*rjes har iaf två stycken fleecefodrade regntäcken med halvhals. Ligger runt 500kr.
Har inte testat dem sälv så vet inte hur bra dem är.

Köpte ett i fjol på Eko:-. Ett grön fleecefodrat regntäcke som heter "Trend". Kostade runt 400 kr och är prisvärt. Juste passform, normal i storleken och skapligt regntätt. Prisvärt!

Jag har i år upptäckt att det är exakt samma täcke som Hansbo har sitt märke på och kostar det dubbla. Stallkompisen köpte nämligen ett sådan, fast det är blått... :p

Köpte ett regntäcke på eko, av märket "trend". det gick på 400 kr.
Superbra täcke!!
Ska dit och köpa ett fodrat nu också.

Har du också upptäckt att det är samma som Hansbo? Har de verkligen kvar dem på Eko:-? Jag misstänkte nämligen att kanske Hansbo "tagit över" märket och gjort det till sitt eget.
Lite floppartat om man kan köpa samma täcke till halva priset med ett annat märke på...
Eko:- i Halmstad har ju nämligen slutat med hästartiklar (attans!!!) så här får jag inte tag på dem igen.

Shires har med halvhals. Helt ok kvalite också... Vet iofs inte vad de kostar överallt men ridsportshopen brukar ha bra priser faktiskt

Har du kollat in haglunds?
Kan ej deras webadress men jag köpte ett fleecefodrat regntäcke därifrån o var jättenöjd dock var det lite för litet.
Ska köpa fler därifrån.

Gekås :idea:
Jag har ett riktigt bra "slit och släng" täcke därifrån. regntäcke m. fleecefodring 100g. tror jag. Helt OK Snyggt (klargrönt på ryggen och mörkgrönt resten) m. snabbknäppen, bensnören och kryssgjordar! Jättebra täcke som har hållt 2 säsonger med mkt lek och bus och lera i hagen. Inte en rispa på det! Kostade inte mkt, typ 299, elr 399:-

Kolla storleken ordentligt bara (=kontrollmät!) för man kan inte lita på storlekarna på gekås :p

Senast ändrad:

Jag har ett treadstone som är smaaalt fram. halvhals med spännena rätt högt upp så att det tom blir trångt för halsen för mitt fullblod!

Liknande trådar

Utrustning har en c-ponny som är 137cm hög och har 115cm- täcken (som är snudd på för långa). han har alltså kort rygg. han har dessutom ganska...
Svar
5
· Visningar
1 404
Senast: lucky_skrik
·
Utrustning Ska köpa ett nytt täcke men har fortfarande inte bestämt mig för vilket. Just nu vill jag ha ett helt ofodrat regntäcke samt ett löst...
Svar
18
· Visningar
1 428
Senast: cactuspower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka