bjuden på fest och försöker skaffa barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

mor_anna

Hur gör man då? Avstod ni från att dricka alkohol under tiden ni försökte bli gravida?
 
Sv: bjuden på fest och försöker skaffa barn

Nej, hade inte en tanke på det. Men det var inte så lång "försöksperiod" heller ;-)
 
Sv: bjuden på fest och försöker skaffa barn

Nej. Nu försökte vi iofs inte bli gravida, eftersom båda graviditeterna var lite av"blir det så blir det", o inget som noga planerades. Men att dricka måttligt hade jag inte dragit mig för. Men en rejäl blecka - nja, där hade jag nog dragit gränsen för säkerhets skull (om det nu finns en chans att du redan är gravid alltså).
 
Sv: bjuden på fest och försöker skaffa barn

Nej, först när jag fick reda på att jag var gravid avstod jag helt från alkohol. Men det är klart, det kanske är onödigt att dra i sig två flaskor whiskey. ;) Ett par glas vin borde väl gå bra.
 
Sv: bjuden på fest och försöker skaffa barn

Nej det gjorde jag inte, men däremot så drack jag mig inte redlös... Men precis i dagarna där mensen skulle komma så drack jag nog inte alls.
 
Sv: bjuden på fest och försöker skaffa barn

mor_anna skrev:
Hur gör man då? Avstod ni från att dricka alkohol under tiden ni försökte bli gravida?

Man gör som man själv tycker.
Själv avstod jag, även om det sedan gick fort att bli gravid.
 
Sv: bjuden på fest och försöker skaffa barn

Nej jag avstod inte. Hade en brakfest för sambon som fyllde 30 två dagar före jag blev gravid. Man blir lättare med barn om man är avslappnad och lever som vanligt. Försöker man för hårt uteblir gärna en graviditet. Men så fort jag misstänkte att jag var med barn=ingen mer alkohol. Jag drack inte ens precis efter ägglossningen eftersom att vi förökte göra barn, och visst vart jag gravid. Men det är ingen fara precis i början, det är bara ett embryo som "flyter" omkring innan den fäst sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 069
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 606
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 005
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Ni som skaffat barn säg runt 40, och alltså var 50 när barnet var 10 år. Hur tycker ni det var att skaffa barn lite senare? Tycker ni...
2
Svar
25
· Visningar
3 908

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp