blå färg

Hambo

Trådstartare
När jag tittar på sport info ( Hästar ) så är en del namn blå text, vad betyder det ?
Trodde först att det hade med döda hästar att göra, men insåg att ett sto
född-46 inte kunde vara i livet :crazy:

Hej från en undrande Hambo
 
Sv: blå färg

Det är de hästar som är inlagda i själva databasen och som du kan leta vidare på genom att klicka på dom.

Det är i stort sett alla svenskreggade och sen en del av de utländska som återkommer på många ställen.
 
Sv: blå färg

Men varför är ett sto född 46 inlagd och inte tex Most welcomes föräldrar ???
Alltså vad kan anledningarna vara ?
Hej från Hambo
 
Sv: blå färg

Därför att stoet är svenskfött och Most Welcome är en ytlänning.

När jag jobbade på SGC i den grå forntiden satt Bengt Gustav Geijer och la in en massa gamla anfäder och -mödrar till de svenskfödda vi hade då, ditt sto kanske är en av dom? Jag förmodar att hon har avkommor som är med i registret.

Vill du hitta Most Welcome kan du förmodligen göra det på pedigreequery.com eller vad det heter nu för tiden.

Är du säker på att du inte vill ha ett korkat fullblod? Han är blå i registret!:angel:

Kollade, MW finns mycket riktigt på pedigreequery.com!
 
Senast ändrad:
Sv: blå färg

Aha:idea: Nu är jag med !
Nej ! Jag villfortfarande inte ha några mer fullblod vare sig dom är korkade eller inte ! Stallet består nu av :
2 dräktiga ston
1 sto som är tomt
1 valack med gaffelband problems ( ridbar )
1 korkat sto ( Ridbar )
2 tävlingshästar hemma på vila ( Ej ridbara:crazy:)
2 blivande 2 åringar ( Mina älsklingar)
1 föl
Dessa är Fullblod
1 halvblod
2 Islänningar samt 2 pg !!
Eftersom vi inte har plats för alla hemma så är några utplacerade i väntan på bättre tider ( Tävlingssäsongen !) Då flyttar 4 i väg
Shit vad det ska bli spännande !

Hej från Hambo
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 810
Senast: skiesabove
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 339
Senast: zarmino
·
Hästvård Hej, har en häst som har börjat få svamp i strålen. Blev rekommenderard att behandla det med TrushEnder eller väteperoxidlösning. Köpte...
Svar
7
· Visningar
760
Senast: Roheryn
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 650
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp