Bukefalos 28 år!

Blask o slask, vart ska man rida? *klagotråd*

Kosmostanten

Trådstartare
Nu är det ta mig f-n helt hopplöst...blötan gör att det inte finns någonstans att rida häromkring :mad:
Ridbanan är en sjö, fälten är gungflyn, skogsstigarna sliriga och blaskiga. Det enda som finns att tillgå är en stump spikrak, slät grusväg på ca en km...där får man sitta och rida fram o tillbaka, fram o tilbaka.
Dessutom är hagarna ett inferno av gegga, vilket gör att hästarna inte rör på sig på dagarna. I allafall min häst blir alltså ett dynamitpaket när hon väl kommer ut, således består 'träningen' just nu av bockserier längs grusvägen :D :eek: :p
Gnäll gnäll gnäll.
Har ni det också så här, eller har alla fina väldränerade ridbanor...eller kanske rentav ridhus? *avundsjuk*
 
Sv: Blask o slask, vart ska man rida? *klagotråd*

Jag har varken ridbana eller ridhus, och i skogen går det inte att rida eftersom den är full av liggande och fallande träd :crazy: Alternativet, att skritta på den smala asfalterade vägen, är inte särskilt lockande.
Hästarna har fått vintervila, så de är inte alls ledsna. Hoppas dock snart kunna sätta igång dem.

Immer
 
Sv: Blask o slask, vart ska man rida? *klagotråd*

Ja, liggande träd är det massor i vår skog också efter stormen...min häst tror att de är hinder som bör hoppas :crazy:

Hoppas verkligen det torkar upp snabbt i år så man kan rida vettigt snart!
 
Sv: Blask o slask, vart ska man rida? *klagotråd*

Jag är lycklig och har världens bästa ridbana att tillgå. Går att rida i året runt och är aldrig hård eller blöt. Ridhus kan jag köra till om det skulle vara så. Hagarna är dock rena gyttjehålen.:(
 
Sv: Blask o slask, vart ska man rida? *klagotråd*

Är så här med. Hur jobbigt som helst!
Stallplanen är en isbana, åkrarna är sumpmark och alla ridvägar är lera och is
 
Sv: Blask o slask, vart ska man rida? *klagotråd*

Du har det som mig då TS! Här är det grusvägen som gäller också... tur att man har en bra grusväg! Visst hade det varit kul att kunna rida lite ordentligt markarbete, men å andra sidan så är ju grusvägen som bäst nu när det regnat så mycket. Hästen får ju åtminstone lite motion...
 
Sv: Blask o slask, vart ska man rida? *klagotråd*

Jo, du har rätt - man får vara glad för att grusvägen finns ändå. Blir lite väl mkt rakt fram bara...tempoväxlingar i all ära, men det skulle vara kul att träna nåt annat också :crazy:

Jag är lycklig och har världens bästa ridbana att tillgå. Går att rida i året runt och är aldrig hård eller blöt. Ridhus kan jag köra till om det skulle vara så. Hagarna är dock rena gyttjehålen.:(
Vad underbart att ha en sån ridbana! *lite avis*

Är så här med. Hur jobbigt som helst!
Stallplanen är en isbana, åkrarna är sumpmark och alla ridvägar är lera och is
Hmmm...här är åtminstone isen borta.
 
Sv: Blask o slask, vart ska man rida? *klagotråd*

Kl*

upptäckte presis det samma när jag försökte rida ut idag. Vi red först på en plaskvåt äng.. halv översvämmad. Jättekul!! :angel: och sedan på volten. Bara det fryser bort därifrån så kan man rida. Men jag vill att polla ska ut i skogen och låååånga uteritter. :cool:

Hoppas på bättre tider!
 
Sv: Blask o slask, vart ska man rida? *klagotråd*

samma här men jag tvingar igenom pållen genom allt gegg:devil:

Nej men nu barbacka tränar vi så vi rider lite på grusvägarna o på våran gräsmatta:angel:
 
Sv: Blask o slask, vart ska man rida? *klagotråd*

Jag var ute och körde travaren idag, på barmark! Wow! Haha. :D
Det är inget gegg här, på skogsvägarna är det is eller barmark och i skogen är det blötsnö, funkar att rida/köra som vanligt.
Hagarna är lite isiga och massa blötsnö, det har inte töat sådär väldigt ännu, trots att det regnade hela natten och halva dagen idag. Vår ridbana är rätt bra, men det går bara att skritta där just nu, är moddigt.
 
Sv: Blask o slask, vart ska man rida? *klagotråd*

Vi rider på grusvägarna som är mjuka och fina nu :love: Det kan bli liiite lerigt ibland, men det får man tåla :D Jag har varken ridhus eller ridbana, så skogen är mitt enda alternativ de dagar jag inte åker iväg och tränar.
 
Sv: Blask o slask, vart ska man rida? *klagotråd*

Fältet går jag inte ut på nu...
men grusvägarna är lagom mjuka och fina... sen blir det ridhuset också :)
 
Sv: Blask o slask, vart ska man rida? *klagotråd*

Nu är det ta mig f-n helt hopplöst...blötan gör att det inte finns någonstans att rida häromkring :mad:
Ridbanan är en sjö, fälten är gungflyn, skogsstigarna sliriga och blaskiga. Det enda som finns att tillgå är en stump spikrak, slät grusväg på ca en km...där får man sitta och rida fram o tillbaka, fram o tilbaka.
Dessutom är hagarna ett inferno av gegga, vilket gör att hästarna inte rör på sig på dagarna. I allafall min häst blir alltså ett dynamitpaket när hon väl kommer ut, således består 'träningen' just nu av bockserier längs grusvägen :D :eek: :p
Gnäll gnäll gnäll.
Har ni det också så här, eller har alla fina väldränerade ridbanor...eller kanske rentav ridhus? *avundsjuk*

Jag har ridit samma runda i en vecka nu. Hästen är lika trött på den sam jag är. Hon travar/galopperar utan att jag fattar på samma ställen som vanligt (det går bara att göra det på vissa ställen) Och innan jag hinner ta i tyglarna där det är dags att sakta av/byta gångart har hon redan gjort det.

Just nu ber jag till gudarna att banan ska bli torr innan midsommar:p . Den består av en härlig blandning av is vatten och sand:crazy: MEN våren är ju här och om nån vecka kan jag rida överallt igen så jag är inte helt förlorad.
 
Sv: Blask o slask, vart ska man rida? *klagotråd*

KL
Usch, nu är det för djävligt! Slaskskit. Det fryser till lite på nätterna, så hästarna trampar igenom och går man på vägarna så får de styltor... Bläääh
 
Sv: Blask o slask, vart ska man rida? *klagotråd*

Jag tänkte stämma in i klagovisorna.
Men insåg fort att jag skall hålla tyst.

Här finns flera mil med grusvägar.
Och jag skulle bara gnälla för att jag var tvungen att rida bort och hem i stället för en runda.
Min stallplan på 18x15m duger också till visst dressyrarbete.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp