blekta horseware täcken?

Sv: blekta horseware täcken?

Alltså är det bara jag som inte bryr mig vilken färg min häst har på täcket i hagen? ;) Självklart är det ju lite trist om man betalar dyra pengar, men om täcket fortfarande har sin funktion så spelar det väl inte så stor roll om det är blekt i färgen?

Jag är petnoga med tävlingstäcken och så. Men utetäcket som han far och rullar med i första bästa lerpöl spelar utseendet inte så stor roll, bara det sitter bra och fyller sin funktion.

Nix, jag bryr mig inte heller, för det blir såhär iaf:

kl 08.30
Thumbnail.aspx

Kl 12.00
Thumbnail.aspx

Och sen blir det liksom bara värre och värre för var timme som går, tills det är omöjligt både säga om hästen var röd eller svart innan, och om täcket var blått eller grönt..

Är det tvättat någon gång?

Som sagts så mitt har inte blekts (kan ta bild om så önskas), men det SÅG blekt ut innan första tvätt, trots att det inte var så himla smutsigt vad man kunde se. Efter jag fick tillbaka det från tvätt är det precis lika djupt och mättat i färgerna som när det var nytt.

Nej, aldrig tvättat.. Och han har aldrig direkt rullat sig med det heller, några gånger och då har det varit på grus.
Jag har funderat på om det kanske behöver tvättas ändå, men jag stod häromdagen och blanade upp varmt vatten och tvättmedel och gnuggade på en yta, för att se om det blev någon förändring, men det blev ingen skillnad alls.

Fast det är skillnad på professionell tvätt och det. Sen, kan ju inte garantera ditt blir 'som nytt' av tvätt. Men jag hade GAMLA Amigotäcken, som jag tvättat själv flera ggr. Sen lämnade jag på prof tvätt och impregnering. De kom hem och såg ut som NYA. Kantbandsdekoren var KRITVIT igen, och den var grådaskig hur många gånger jag själv än tvättade i maskin eller 'skurade' dem.

Alltså är det bara jag som inte bryr mig vilken färg min häst har på täcket i hagen? ;) Självklart är det ju lite trist om man betalar dyra pengar, men om täcket fortfarande har sin funktion så spelar det väl inte så stor roll om det är blekt i färgen?

Jag är petnoga med tävlingstäcken och så. Men utetäcket som han far och rullar med i första bästa lerpöl spelar utseendet inte så stor roll, bara det sitter bra och fyller sin funktion.

Jag köper bara HW täcken till nya hästen, eller nya och nya, haft ett år ungefär. Och än så länge har jag Rhino Wug medium (brunrutiga) och Rhino orginal (grönrutiga).
Och nu står jag här och ska utöka garderoben med ett Rambo supreme tänkte jag, men frågan är om jag vågar lägga 3700 kr på ett täcke som kanske har en helt annan färg om några månader?
Och ett Rambo Carlifornia tänkte jag med köpa, men det avväger jag starkt för det är brunt, och lär väl se lika hemskt ut om några månader.

Jag köper mest HW för dem har fina färger :rofl: Må låta löjligt, men på min häst sitter inte HW bättre än något annat täcke, tycker bara dem är snyggare och därför jag köper dem, och när jag då köper ett täcke p.g.a färgen skull är det ju en mindre katastrof när täcket byter färg :eek:

Vilka i-lands problem jag har :crazy:

Fast det är skillnad på professionell tvätt och det. Sen, kan ju inte garantera ditt blir 'som nytt' av tvätt. Men jag hade GAMLA Amigotäcken, som jag tvättat själv flera ggr. Sen lämnade jag på prof tvätt och impregnering. De kom hem och såg ut som NYA. Kantbandsdekoren var KRITVIT igen, och den var grådaskig hur många gånger jag själv än tvättade i maskin eller 'skurade' dem.

Det låter ju lovande i sådana fall. Jag tycker det skulle vara sjukt konstigt om ett täcke kan blekas så mycket! Kanske bara är smutsigt, fast det inte direkt syns.
Men vart hittar man en prof tvätt?

Har heller aldrig sett ett blekt horseware täcke, verkar så underligt eftersom det oftast inte är "stekar-väder" när täcken är på. :confused:
Men det låter inte alls kul med blekta täcken, borde ju inte heller bero på förvaringen med tanke på att du säger att färgen är skarp där det veckas när täcket är på.

Kan man utesluta ett fabriksfel?

Fick en tanke att kanske färgen helt enkelt "åkt ur" med vätan? :confused: Har svårt att tänka mig att det kan hända, men med tanke på hur pass urfärgat det är så måste det ju finnas någon anledning.

Men reagerade på att de vita linjerna var lite röd/brun aktiga bredvid de bruna rutorna? Och kritvita på andra ställen? Måste kolla på mitt eget om det ska vara så eller inte.

Näe, svårt fall:confused:

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 235
Senast: Camigween
·
Utrustning Jag har tänkt köpa ett Horseware Amigo med 150 g foder, för jag vill ha ett lite tunnare thermotäcke att ha i "mellansäsongen" och...
Svar
10
· Visningar
1 437
Senast: Mitrolle
·
Utrustning Kaaaan inte bestämma mig, vad ska jag välja. ett Rhino Wug Plus 200 gram svart/grå-rutigt eller ett Amigo 200 gram i snygg khakifärg...
Svar
4
· Visningar
1 117
Senast: EmelieR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vad har ni för klösträd?
  • Akvarietråden V
  • Dalmatiner