Bukefalos 28 år!

Bli bestulen (och reaktioner på det)

Varnar de inte för ficktjuvar på tågstationerna längre? Dumt om de slutat, har för mig att de gjorde det förr.
På vissa ställen i Paris är det helt hopplöst med ficktjuvar. Man får hålla i handväskan eller ha grejerna i händerna för att få ha dem kvar, kanske. De är fantastiskt duktiga verkligen.

Jag åkte aldrig tåg, men det gör dom säkert. Det gör dom ju här hemma i Stockholm också har jag märkt, men brukar inte tänka på det så ofta :o Har ofta grejerna i jackfickan hemma men det lär det bli ändring på nu iaf..
 
Tack för tips, visste inte att man kunde göra det hemma i Sverige. Anmälde nu via nätet och ska ringa försäkringsbolaget och komplettera med anmälningsnumret i morgon. Jag tvivlar dock att min hemförsäkring täcker detta, men man vet aldrig.

Tråkigt att du blev bestulen, och ja, visst är det en himla massa trassel med att få allt på banan. Det slår än hur beroende man är av vissa saker.
Ja, skitjobbigt. Jag fick fixa nytt körkort, nytt bankkort, nytt kort för låsen på jobbet (det brukar ligga i plånboken), och liknande.En massa meck. Den som stal min plånbok fick dock en bra timlön. Det tog högst en kvart, så var mitt kort länsat på ett femsiffrigt belopp. Så någon nytta var det ju med det. :p
 
Menar du att just Paris skulle ha särskilt många ficktjuvar? Jämfört med, tex, andra europeiska städer?

Nu har jag förvisso drabbats av en tjuv just i Paris, men det tolkar jag inte som att det skulle vara extra vanligt just där.

Jag är aldrig särskilt uppmärksam, eller oroad, när det gäller ficktjuvar, och jag har trots det aldrig blivit av med något förut. Eller, en gång stal någon en påse med fyra majskolvar i, som jag hade ställt bredvid mig när jag satt på en parkbänk i Göteborg, det är nog 30 år sedan. Och en gång för ungefär 20 år sedan tror jag att en ung tjej i Rom försökte stjäla något ur min väska, men jag märkte det och rappade på stegen. (Ingen av de gångerna fick jag några reaktioner på det, men jag kommer ju uppenbarligen ihåg det i alla fall.)

Nej, jag vet inte hur illa eller bra Paris är jämfört med andra städer. Det är rent personliga reflektioner och åsikter.
 
Jag åkte aldrig tåg, men det gör dom säkert. Det gör dom ju här hemma i Stockholm också har jag märkt, men brukar inte tänka på det så ofta :o Har ofta grejerna i jackfickan hemma men det lär det bli ändring på nu iaf..

Ha grejer i jackfickan du, men ha en hand i samma ficka också ;)
 
Jag trodde faktiskt gång att jag fått min mobil stulen (krockade hårt med någon i spårvagnsdörren och upptäckte några minuter senare att telefonen var borta) men det visade sig sen att jag tappat den på sätet, för den dök upp på hittegodsavdelningen.
Jag tror knappt att jag tänkte på mig själv som brottsoffrer under den helg det tog innan telefonen dök upp på hittegods och då jag trodde den var stulen. Jag var mest irriterad på att jag aldrig gör backups. Ska jag vara helt ärlig kändes det nästan pinsamt när det visade sig det var jag som fuckat upp och slarvat bort telefonen. Igen. Och försökt skylla ifrån mig.
 
I början av december var jag på Teneriffa med min familj och mina föräldrar. Pappa blev bestulen på sin plånbok av en ficktjuv som var riktigt fräck. Han kom gående mot oss på en tom gata och skulle dela ut en flyer. Jag och sambon som gick först tog inte emot den. Mamma som gick bakom tog emot en, sen lutade han sig förbi mamma och skulle ge pappa en också. Han knuffade till mamma och trampade pappa på foten, förmodligen för att förvilla bort känslan av att plånboken lämnade fickan. Ursäktade sig så mycket och skojade om nån flamencodans som var på flyern.

Pappa blev bra skärrad när han upptäckte det strax därefter när vi kom till hotellet. Han sov dåligt och det tog några dagar innan han hade kommit över det.
De är så himla slipade på det de gör att man häpnar. Men i efterhand så kunde man anat att det var något fuffens på gång på sättet han betedde sig. Men man vill ju tro gott om folk
 
I början av december var jag på Teneriffa med min familj och mina föräldrar. Pappa blev bestulen på sin plånbok av en ficktjuv som var riktigt fräck. Han kom gående mot oss på en tom gata och skulle dela ut en flyer. Jag och sambon som gick först tog inte emot den. Mamma som gick bakom tog emot en, sen lutade han sig förbi mamma och skulle ge pappa en också. Han knuffade till mamma och trampade pappa på foten, förmodligen för att förvilla bort känslan av att plånboken lämnade fickan. Ursäktade sig så mycket och skojade om nån flamencodans som var på flyern.

Pappa blev bra skärrad när han upptäckte det strax därefter när vi kom till hotellet. Han sov dåligt och det tog några dagar innan han hade kommit över det.
De är så himla slipade på det de gör att man häpnar. Men i efterhand så kunde man anat att det var något fuffens på gång på sättet han betedde sig. Men man vill ju tro gott om folk

Usch då, vad obehagligt! Ja dom är verkligen slipade. Jag var på café här i Stockholm med en kompis för ett par år sedan och hon hade hängt jackan och väskan på stolen. När vi gick där ifrån var hennes båda mobiler och plånbok borta som hon haft i en jackficka med dragkedjan stängd på. Jag var helt häpen, jag hade ju tittat åt hennes håll hela tiden.
 
Minns när någon stal min sambos cykel. Han blev mest irriterad, arg och liksom trött.
Jag däremot kände mig plötsligt otrygg och blev ledsen. Någon hade ju tagit något som var vårt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
22 264
Senast: Petruska
·
Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
87 589
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Det var en helt vanlig lördag eftermiddag. Vilda (min friska och aktiva tik på 9 år) mådde bra som vanligt och vi lekte söka godis i vår...
2
Svar
27
· Visningar
7 921
Senast: madde_84
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 434
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Hjälp! Mina hästar äter ombunkar!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp