Bukefalos 28 år!

Bli mindre känslig/bli tryggare proffesionellt

På det stora hela gör jag ett bra jobb, det ser jag själv och har fått höra att folk sett och tycker - sen är jag ju inte bäst. Och det har känts ok till ganska nyss, nu är jag ju inte SÅ ny längre och jag tycker kanske att jag borde vara lika bra och självklar som de som jobbat i åratal... Vilket ju är orealistiskt men får nog för mig att alla andra tycket så.

GHA! Denna hjärna! Lobotomi hitåt!
Haha! Först är man ung och lovande. Sedan bara ung, och till slut är man knappt ens och längre. Lev med det, det är naturens gång. ;)
 
Ja, visst är det jobbigt? :D

Sätt en gräns för dig själv - "nu är det här jobbet klart, jag går på nästa". Och det där missförståndet du beskrev, där en kollega fick sopa upp efter dig - sånt händer hela tiden, det är förlåtligt. Tänk på alla gånger du själv fått sopa upp efter andra ;)
Just sätta tidsgränser är jag nog ganska bra på. Främst är det nog nog när jag kommunicerar med andra och det inte blir hundra bra som jag blir nervig.

Jo, man sopar ju lite nu och då, så är det ju, utan att fundera på det.
 
Det jag tänker är så här. När en sådan sak händer, oavsett egentligen vad som händer, hur bearbetar du det själv? Tänker du bra på det, har en massa känslor och sedan inget mer? Eller gör du något fysiskt? Pratar med någon, skriver ned det, ritar en bild, etc? Har du några strategier hur du själv går tillväga för att bearbeta?
 
Det jag tänker är så här. När en sådan sak händer, oavsett egentligen vad som händer, hur bearbetar du det själv? Tänker du bra på det, har en massa känslor och sedan inget mer? Eller gör du något fysiskt? Pratar med någon, skriver ned det, ritar en bild, etc? Har du några strategier hur du själv går tillväga för att bearbeta?
Det blir nog mest snömos av alla tankar och känslor. Jag blir rädd och det färgar hur jag tänker på situationen.

Edit: jag försöker tänka vettigt men det blir mindre bra.
 
Precis. Och att det alltid kommer nya grejer som tar energin i anspråk. På det sättet är ju jobbets karaktär bra, man tvingas gå vidare hela tiden.
Det är bara att jag inte hittat vägen dit. Jag blir liksom så rädd/stressad i de här situationerna att jag har svårt att bens ut vad som är tanke/känsla/relevant.
 
Det blir nog mest snömos av alla tankar och känslor. Jag blir rädd och det färgar hur jag tänker på situationen.

Edit: jag försöker tänka vettigt men det blir mindre bra.

Kan en hjälp för dig vara att göra något kreativt?

Om du har lust, prova gärna nästa gång att skriva ned vad som hände. Behöver inte vara snyggt eller välskrivet, det handlar mer om att få ur sig det hela. Utvärdera sedan om det är din väg att gå, dvs känns det bättre efter? Annat tips är att rita den känsla du har. :)
 
Kan en hjälp för dig vara att göra något kreativt?

Om du har lust, prova gärna nästa gång att skriva ned vad som hände. Behöver inte vara snyggt eller välskrivet, det handlar mer om att få ur sig det hela. Utvärdera sedan om det är din väg att gå, dvs känns det bättre efter? Annat tips är att rita den känsla du har. :)
Skriva/punkta upp är nog rött metod för mig i så fall. Ska ge det ett försök. (Hade helst hittat en tankestradegi som skulle fungera för att snabbt och direkt kunna bena ut känslorna, men det får nog bli en senare sak.)
 
Skriva/punkta upp är nog rött metod för mig i så fall. Ska ge det ett försök. (Hade helst hittat en tankestradegi som skulle fungera för att snabbt och direkt kunna bena ut känslorna, men det får nog bli en senare sak.)

Du kommer dit. :)

Att "se" sina tankar är första steget mot att lära sig tänka annorlunda. När du lärt dig att det finns andra sätt att tänka (missförstå mig rätt), trots samma känsla du har i kroppen så kommer du att äga en ny tankestrategi.
 
Du kommer dit. :)

Att "se" sina tankar är första steget mot att lära sig tänka annorlunda. När du lärt dig att det finns andra sätt att tänka (missförstå mig rätt), trots samma känsla du har i kroppen så kommer du att äga en ny tankestrategi.
:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 899
Senast: skiesabove
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 950
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 878
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
2 890
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp