Bukefalos 28 år!

Blod i avföringen

G

gwaurosa

HJÄLP !!!
Varför har min 9 veckors valp blod i sin lösa avföring???.Upptäckte det på vägen hen från uppfödaren,hon är glad, pigg,matglad.Har gett henne ris tillsammans med maten.Men det har bara gjort avföringen lite fastare.
Nån som vet???:cry:
 
Sv: Blod i avföringen

Är valpen besiktad utan anmärkning innan leverans?
När avmaskade den senast?
Vad säger uppfödaren?
Hur många dygn har detta pågått?
Är det blod i bajset eller "utanpå" - dvs är bajset svart som det bli om hunden har en blödning i magen eller början av tarmen eller är det rött blod utanpå bajset?

Små valpar blir både lätt uttorkade och snabbt påverkade näringsmässigt om de har diarré i flera dagar. Då är det bara vet. som kan hjälpa!

/Swat
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 297
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 659
Senast: cewe
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 954
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 263
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp