Avföring frågor - obs innehåller bilder!

gullviva

Trådstartare
Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen.
Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt och lite i morse men lugnare nu.

Istället har han haft löst bajs och nu senast kom det endast vatten, mycket.

Då han inte hinner ut bajsar han på tidningspapper och har då lyckats ta bild på avföringen. Och det som jag mest funderar över är hans senaste fasta avföring, då den har vita bitar i sig.
Äter ju färskfoder och undrar om det är bitar från det. Men det är mkt! Bild finns nedan.

Efter denna hårda bit blev det lösare och rinnigare och sista var brunt vatten men även ngt blodblandat, rosa ljust blod.

Han äter inte men ska erbjuda skonkost när han vill äta igen. Har även canikur pro hemma.
Dricker men då kommer ofta diarren direkt efter.

Vill avvakta lite innan jag ringer veterinär för råd. Han är trött men kan även gå omkring i huset och vara vaken, men ej pigg. IMG_20230614_115129.jpg
 
Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen.
Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt och lite i morse men lugnare nu.

Istället har han haft löst bajs och nu senast kom det endast vatten, mycket.

Då han inte hinner ut bajsar han på tidningspapper och har då lyckats ta bild på avföringen. Och det som jag mest funderar över är hans senaste fasta avföring, då den har vita bitar i sig.
Äter ju färskfoder och undrar om det är bitar från det. Men det är mkt! Bild finns nedan.

Efter denna hårda bit blev det lösare och rinnigare och sista var brunt vatten men även ngt blodblandat, rosa ljust blod.

Han äter inte men ska erbjuda skonkost när han vill äta igen. Har även canikur pro hemma.
Dricker men då kommer ofta diarren direkt efter.

Vill avvakta lite innan jag ringer veterinär för råd. Han är trött men kan även gå omkring i huset och vara vaken, men ej pigg.Visa bifogad fil 121232
Det ser ut som benbitar i avföringen, ja. Många färskfoder innehåller ben vilket är svårsmält.
Eftersom hunden har mycket förluster, inte får behålla vatten och är trött och inte vill äta bör du åka in för en koll.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är så orolig. Har kontaktat veterinär men ingen har tid att ta in min hund. Kontaktade även djursjukhus och de kunde inte heller!! Min...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 191
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 332
Senast: Sol
·
Hundhälsa I tisdags natt vaknade jag och min sambo av att våran goldenvalp Lowe på 12 veckor började skita ner sig inne i sovrummet, samt kräktes...
Svar
8
· Visningar
16 807
Senast: Hellas
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
12 892
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp