Blötlägga lusernpellets - vad är bäst?

Jag har en hink modell mindre vilken jag lägger mineraler, mash och lucernpellets i som jag släpar med mig hem varje dag. Innan jag åker till stallet fyller jag med kokhett vatten och när jag kommer till stallet lägger jag det i foderhinken och lägger i resterande tillskott och så får det stå tills jag ridit eller vad jag nu än gör. Att låta svälla i kallvatten funkade inte för min del, speciellt de dagar man enbart borstar och hinkar.

Släpa 5 kg tio min till bussen funkar tyvärr inte för mig.
 
Kanske dags för en uppdatering. :)

Har provat varmvatten några gånger, det löser upp bra, men det tar tyvärr för lång tid att svälla och svalna, så jag gav upp och blötlägger nu det sista jag gör innan jag åker från stallet. Tant kräsen och fröken kräsen (som inte vet om att de är fjordhästar) äter glatt än så länge. Det har dock inte blivit 24 h nån gång hittills, men imorgon blir det nog det. Lämnade stallet halv tre idag och lär inte vara ute förrän efter fyra imorgon.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 042
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Nu vänder jag mig till er som har tips och råd, hur får jag ihop att ta upp mitt hästliv på allvar igen och faktiskt sikta mot att tävla...
2
Svar
22
· Visningar
3 060
Senast: tara
·
Hundhälsa Igår har det rensats upp en sprucken menisk och tagits bort plattan efter korsbandsoperationen på Fiffi. Natten innan ville hon inte...
Svar
9
· Visningar
9 249
Senast: Luff
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 294
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp