Blogg på hemsida

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare tahoi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 426
T

tahoi

Hej!

Det är så att jag har en hemsida som jag uppdaterar med programmet "Anteckningar" som fins i Windows. Jag vill gärna ha en blogg på min sida, och det är så jobbigt att sitta i "Anteckningar" och skriva, och sedan starta programmet som lägger upp på webben och så.

Vad jag söker är alltså ett bloggprogram som jag kan bädda in direkt på min hemsida, med funktioner som att kunna skriva inlägg direkt från hemsidan, kommentera inlägg osv.
Jag har sökt jättemycket på interet om detta, men hittar ingenting. Finns det någon som kan hjälpa mig?

Obs, det måste tyvärr vara gratis...

Tack på förhand!

Sv: Blogg på hemsida

Enklast är nog då att du skapar ett CMSsystem där du uppdaterar bloggen. Som Zaga säger är Worldpress ett bra alternativ.

Hemsida är en sak, blogg en annan. Ska du förena de två tycker jag du ska skapa en blogg och interagera de delar från hemsidan du vill ha med. Annars bara länka till din blogg från hemsidan. Varför krångla till det?

Blogtown är smidig att ha till sin hemsida. Lätt o fixa med stilmallen. Annars så föredrar jag WP, även om jag just nu har blogtown...

Tack för tipsen alla!

Så WP är typ en applikation man kan infoga på hemsidan så att man kan blogga lika enkelt som på en bloggsida?

Nu vet inte jag hur din hemsida ser ut men varför gör du inte bara en länk till din blogg i en meny? Vad är det du vill kombinera med de två? Jag fattar inte.

Det ska vara snyggt, och jg gillar inte att man hamnar på en annan sida med annan layout och annan adress när man ska använda bloggen.

Det ska vara snyggt, och jag gillar inte att man hamnar på en annan sida med annan layout och annan adress när man ska använda bloggen.

Smaksak. Sen kan man ju bygga hela hemsidan i WP med eget tema...
Då är blogtown bättre, för det kan man bädda in på sin hemsida...

Det går att få snyggt (även om 75 % av alla hemsidor är fula). En blogg kan du få vilken layout på som helst förutsatt att du kan koda. Sen kan du ju lägga de delar du har på hemsidan direkt i bloggen, det behöver inte nödvändigtvis se ut som en blogg bara för att det bygger på det i grunden. URLen kan du peka vart du vill.

Precis, det är bädda in bloggen på hemsidan jag vill! Det ska inte synas att det är två olika saker, men eftersom att mitt färgschema på hemsidan är ganska enkelt så kanske det går att välja färger osv själv i WP?

Saken är den att jag kan koda hyfsat, men inte så avancerat att jag kan bygga en egen blogg med allt vad det innebär, så det är därför jag letar efter ett enkelt sätt att bädda in bloggen.

Blogtown har jag uteslutit, eftersom att de inte tillåter reklam. Jag kan inte reglerna exakt, men det är väl bäst att vara på den säkra sidan.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag hade på windows Me wersionen ett program som hette Web Artist 1.0 . Men nu har vi installerat xp och skaffat ny bättre dator. Men...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Miagi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka