• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Salla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 350
S

Salla

Om man har en blogg och folk gör inlägg/kommentarer i den, kan man se vem det är som gör inlägg i den då? Tänker om man på ngt sätt kan spåra inlägget, exvis var personen bor eller liknande?

*oteknisk och omodern har jag alltid varit!*

Sv: Blogg

NEJ, det kan man inte!

Leta runt lite här på forumet så hittar du en mängd trådar i ämnet.

Och IP-numret behöver inte alls visa var du befinner dig.

Kollar man mitt IP-nr brukar det tala om att jag befinner mig i Sveriges övre hälft men jag bor strax utanför Göteborg.

Det man kan komma fram till, ibland efter rejält luskande, är vilken operatör IP-nr ligger hos.

Jag har använt www.statcounter.com
Funkar som sagt inte alltid, men den är förvånansvärt exakt (på stad alltså, nån adress får man ju inte såklart). Man får ett hum iaf.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
454
Senast: nullo-modo
·
R
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 253
Senast: Kirre
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 883
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 305
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025