• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kesella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 768
K

kesella

har du nån erfarenhet av dessa funderar på att köpa om de är bra. fins det brodd till?

Sv: boa boots

Ja, jag har haft mina Boa-boots ett par månader nu. Är mkt nöjd! Syns inte att de är använda, trots att jag sölar ner dem och rider på slitiga underlag. Givetvis sköljer jag dem och ser till att all smuts är borta innan jag ställer undan dem. Använder sk Gaiters till, då min hästs fötter är kortare än vad de är breda. Bootsen är längre än vad de är breda, men ändå sitter de som en smäck - går inte att vrida på när de väl är på plats. Kan bara rekommendera dem!

tack för ditt svar blev jätteglad ska köpa såna. Min häst går ej att sko. tack! :)

Kan du brodda dem? Specialbroddar eller vanliga i så fall?

Det finns broddar till dem, kostar 40 kr st och det rekommenderas 4 st per fot. Jag har dem dock inte, men vad som sagts här på forumet är att det är svårt att få dit dem, man måste borra i skon, och sedan att man inte kan ta av dem...(??)

Idag när jag red i sumpig skogsterräng så tappade jag bort min ena boa! Hur jag än letade så hittade jag den inte, troligen har den sugits ner i marken och gömt sig under vattenytan... :(
Men jag skrev till Harmonyhorse idag för att fråga om det går på garantin... hoppas hoppas! Det ska ju vara 90 dagars garanti på dem...

Det ska tydligen finnas billigare brodd som går att använda till Boa bootsen (även fast det inte är originalbrodden), och så var det någon som hade något på g om att fixa till så att det ev går att använda vanliga brodd framöver till Boa.

Fick svar idag angående om borttappad sko täcks av garantin - svar nej. Däremot händer det att de har udda exemplar som man kan beställa, så man slipper köpa ett helt par för att ersätta förlorad dojja.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 871
Senast: Görel
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 424
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
434
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka