Böcker om stress och utmattning?

Tassa

Trådstartare
Det finns många böcker som handlar om stress och utmattning. Men jag skulle vilja hitta någon som innehåller lite mer konkreta övningar eller tips på hur man kan jobba med sitt egna tankemönster mm. Någon som har något bra tips?

Det finns många böcker som handlar om stress och utmattning. Men jag skulle vilja hitta någon som innehåller lite mer konkreta övningar eller tips på hur man kan jobba med sitt egna tankemönster mm. Någon som har något bra tips?
Jag blev tipsad om "Bli vän med din stress" av Petra Kahn Nord. Jag har dock inte läst den.

Jag gillar verkligen ”Utan press: om medkänsla, prestation och stress”. Den ger bra förklaringar med exempel samt innehåller flera övningar inklusive ljudövningar som finns gratis på en hemsida. Andningsövningar osv.
Fick tips av min psykoterapeut om boken då hon jobbar mycket med CFT och KBT.

Åsa Kruse - Tillbaka till jobbet, och Niclas Almén - Återhämtningsguiden.
Handlar det om grubblande/ältande tankemönster är Sluta älta och grubbla (Olle Wadström) väldigt bra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 553
Senast: Lisen82
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 173
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
878
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft kalla händer och fötter, och har en släng av Raynauds syndrom, dvs blodcirkulationen stänger av i fingrar och tår...
Svar
6
· Visningar
294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka